Monday, August 25, 2008

Gagal & Menang...

Kegagalan bukan bermakna saya telah gagal... Ia bermakna saya belum lagi berjaya.

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mencapai apa-apa... Ia bermakna saya telah pelajari banyak perkara

Kegagalan bukan bermakna saya telah diperbodohkan... Ia bermakna saya tiada keyakinan yang kuat untuk mencuba sesuatu yang baru

Kegagalan bukan bermakna saya telah diaibkan... Ia bermakna saya berani meneroka sesuatu yang baru

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mencapai apa-apa kejayaan... Ia bermakna kini saya perlu lakukan sesuatu dengan cara lain

Kegagalan bukan bermakna martabat saya telah dicemar... Ia bermakna bahawa saya bukanlah sempurna

Kegagalan bukan bermakna saya telah membazir hidup saya... Ia bermakna saya ada alsan untuk memulakan hidup baru

Kegagalan bukan bermakna saya perlu menyerah kalah... Ia bermakna saya mesti berusaha lebih keras lagi

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mungkin akan berjaya... Ia bermakna saya perlu banyak bersabar.

Orang yang tidak pernah gagal adalah mereka yang tidak pernah berbuat apa-apa... Sebaliknya mereka yang tidak pernah berbuat apa-apa, itulah orang yang gagal....

3 comments:

umi_e said...

chime... kak e setuju sangat... TAPI apakah kak e termasuk golongan mereka yang GAGAL kerana kak e TIDAK BUAT APA2! :(

* nak kuatkan semangatlah...

** thanks...

i-chimera said...

Kak bukan org gagal... sebab bila kak e inginkan sesuatu, tentunya kak e akan berusaha utk dptkan perkara tersebut...

cth, kalau nak makan nasi goreng... tentu kita akan iktiar utk mengoreng nasi... atau setidak-tidaknya pergi ke retoran dan oder nasik goreng...
lainlah kalau nak makan nasik goreng.. tapi kita duduk saje2 tanpa buat apa-apa... gagallah kita utk makan nasik goreng... errr... pendapat sayalah...

Tirai Hidup said...

gagal tu bagi yang berusaha dia akan kata macam chime kata!

Chime tak kecewa sebab dah berusaha..

tapi yang malas berusaha suatu hari kelak akan menyalahkan diri sendiri kerana tak berusaha!

huh kalau serius boleh tahan jugak pendapatan aku ni kan???kan??

oit malas la nak salin verification ni...buang len kali!!