Tuesday, July 8, 2008

Happy birthday... Najwa...


Happy birthday Najwa...
Ecceli najwa hanyalah anak sedare aku. bukanlah anak aku pun. Semalam hari jadi dia.

Malam sebelum tu... masa aku asyik baca novel kat kamar aku, si Amira kakak si Najwa ni terdengar suaranya mengaji. Macam biasa, sebelum mengaji... tudung disarungkan dulu, dicapai Muqaddam atas almari yg tidak tinggi, di capai sebiji bantal kemudian di letakkan di ruang tamu... Muqaddam dibuka berhati-hati...
Tangan di tadah lalu doa dibaca "Allahumma Bariklana fima rozaktana wakina azabannar..."
... ... ...
Tiba-tiba terdengar laungan ibunya dari dapur.
"Hah! dah baca doa... apa lagi, makanlah Muqaddam tu..." ??? ?? ???...
Aku terkejut sikit. kanapa pulak macam tu... rupa-rupanya doa dibaca tu doa makan... aku keras perut tahan gelak... hadoii... budak-budak. Mengaji pun buat secara medley... start surah lain, tamatnya surah lain...

No comments: