Thursday, July 10, 2008

Hari-hari terakhir...

Bagaimana rasanya, bila membuat sesuatu perkara yg biasa kita buat... tapi kali ini kita buat utk kali terakhir.

Memanjat tangga pejabat untuk kali terakhir... menulis nama di buku kedatangan untuk kali terakhir... menghidupkan komputer yg telah dipertanggungjawabkan untuk kita menjaganya untuk kali terakhir... membuat kerja-kerja rutin harian kita untuk kali terakhir... bergerak ke hulu-hilir di dlm linkungan ruang pejabat untuk kali terakhir... ke luar rehat makan tengahari ke tempat yg biasa kita tuju untuk kali terakhir... bersembahyang berjemaah bersama rakan-rakan setugas di ruang surau pejabat untuk kali terakhir... menyelesaikan tugas-tugas terakhir untuk kali terakhir... meng'off' kan komputer untuk kali terakhir... keluar dari ruang pejabat pada pukul 6 ptg untuk kali terakhir... turun kembalik melalui tangga pejabat untuk pulang ke rumah untuk kali terakhir... ... ... semuanya kita lakukan untuk kali terakhir... Kerana selepas itu kita akan memulakan sesuatu yg baru pula...

Hari ini... berakhirlah tugas aku di ruang pejabat kesayangan ni. Esok, lusa, tulat... hari-hari berikutnya, minggu depan, bulan depan...... di sini bukan tempat aku lagi.

Maka, dengan ini... aku dengan berat hatinya, akan mengundur diri GISB... dan kita semua tidak akan bersama lagi.... (tapi masih boleh untuk bertemu lagi.)

Walau pun berat... tapi aku perlu. sebab perubahan itu perlu. Meluaskan pengalaman itu perlu. Menambahkan pengtahuan itu perlu... Hijrah itu perlu. Semoga hijrah aku ini merupakan hijrah dari satu tempat yang baik, ke tempat yang lebih baik lagi.... Ya, InsyaAllah..

Hari ini... apa yg aku rasa... kosong tapi berat... kosong tapi berat... kosong tapi berat....
Dan di sini aku tinggalkan sedikit kenangan... sedikit sahaja sudah memadai tapi semoga ia sentiasa dikenang... Bersama aku juga membawa sedikit kenangan. Tidak mampu aku bawa kesemuanya kerana ada juga kenangan yg perlu aku lupakan...

Semua sahabat-sahabat kesayangan... aku sayang anda semua....

Chimera said: Tidak penting di mana sesuatau perkara itu bermula... yang penting di mana ia berakhir.

3 comments:

umi_e said...

salam... semoga akan lebih sejahtera di tempat yang baru :) teruskan usaha...

kuInaJentayutiara said...

setiap yg mula akn berakhit tetapi biarlh berakhir dgn kepuasan, kemegahan & kejayaan. Gud luck...

i-chimera said...

Tima kaseh kak e... tima kaseh kuinajentayutiara (nak berbelit lidah menyebutnya)