Tuesday, October 28, 2008

Award dan tag...

Dalam hidup kita, terkadang kita lebih banyak mendapat apa yg tidak kita inginkan.Dan ketika kita mendaptkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuatkan hidup kita lebih bahagia....

OK.. baru-baru ini, dua tiga hari lepas... sekali lagi saya di beri award... ok.. fine, bukan sekali lagi sebenarnya... tapi dua... diberi oleh dua orang yang berbeza... yang pertamanya:



Ok... blog yg cute yang amat ni dianugerahkan kepada saya oleh adik saya yang hensem (terutama di bahagian janggutnya) - Dir berkerjasama dgn aweknya Fara... Mekasih banyak-banyak sangat dir... okey, utk pengetahuan: dir adalah salah seorang dari adik kesayangan saya kat sini... salah seorang dari lima orang geng "apabila larut malam, tara kuca, tara kuca kuca" saya... tapi dah lama sangat tak ada bersembang larut malam.. rindu benar rasanya... sekali lagi terima kasih adikku... My Robin...

Pastu ini adalah satu lagi award yang saya dapat...

Anugerah Warm and Friendly... yang diberi oleh Che Mat (yang macho) dan juga isteri kecintaannya Kak Siti Delima (yang jelita dan awet muda)... hahaha - katanya petua awet muda kena makan kurma - kalau makan almon london tak jadi...
Terima kasih tak terhingga jugak buat Che Mat dan Kak Ct... sangat terharu juga mendapat anugerah ini... I Love Both of U... (and ur anak dara also).. heh.

Kepada Dir&Fara dan CheMat&Kak CT... terima kasih daun keladi gituuu...


Ya! ya! ya!... sebelum terlupa (eh! mana boleh lupa sebenarnya) beberapa hari lepas juga saya telah di tag oleh Ween... huhu. Sorry ween. malam ni baru sempat buat. Dah di beri amaran sebenarnya, kalau lambat-lambat sangat selesaikan tugasan dia, akan ditembak... Ngeriii wooo... awek tu memang terkenal ganas sejak dulu. Sekarang dah tukar identiti pulak. style tampal mata sebelah kiri... tu dia tak tunjuk tangan dia lagi tu. Mesti hujung tangan kiri dia dah diletakkan cangkuk, dan tangan kanannya memegang teropong... serta atas bahunya bertengggek seekor burung kakak tua... dialah... "PIRATE OF THE PORT DICKSON"... (Style bacaan dia kena jerit kuat sikit)..

Ok.. Ok... Kak lanun tu dah marah... so mari kita menjawab tag dia tu...

kita mulakan...

[1] Bekas kekasih saya adalah :
seorang yang akan membuatkan saya mahu menangis bila teringatkan dia... sebab apa?? -
Dia dah tak ada lagi di dunia ini... (Al-fatihah). Tak mahu komen byk2... sekadar mengundang kesedihan .
(Errr, kalau macam ni boleh dikira sebagai bekas jugak ke hah..)

[2] Saya sedang mendengar :
Tak dengar apa-apa pun... dengar bunyi orang baca berita kata tv, agak sayup-sayup kat bahagian dapur, bunyi krik! krik! krik! krik!... (cengekerik) ... pastu dengar pulak suara adik saya menyanyi kat bilik sebelah (tadi tak ada pun) boleh tahan sumbangsih jugak suara dia. Tetiba pulak dengar bunyi motor dihidupkan, disambung pulak dengan bunyi ring tone telefon yang ntah sape-sape punya... suara anak saudara sedang menangis pula berkumandang...
terdengar pulak bunyi ring tone telefon saya sendiri... (kejap ya! nak jawab telefon kejap)... --- eh! nak kena senaraikan satu persatu ke... (tadi kata tak dengar bunyi apa-apa)... Hah, dah dengar pulak suara mak panggil makan nasikkk....
"Kejap Ma... nak jawab tag Ween ni kejap.."

[3]Mungkin saya patut :
Mengikut panggilan ibu saya yang memanggil saya makan nasik sebentar tadi... "NASIK!!" tetiba je jadi teruja bila dengar nama nasik...

[4]Saya suka :
Selain dari Almon London saya juga suka kalau dapt pergi ke London... mungkin di London saya akan menemui banyak almon london... (bila cerita pasal Almon london ni nak habis ya?) saya juga suka membaca... yeesss... sgt suka membaca... ada sesape nak bagi buku lagi ke??

[5]Sahabat-sahabat baik saya :
Sola, Naza & Fuad... mereka 3 orang ni yang paling baik... kawan susah, kawan senang... kawan menangis, kawan ketawa, kawan nakal, kawal bergurau, kawan masa ngorat awek, kawan masa tgk wayang, kawan main futsal, kawan jalan-jalan cari makan... bla! bla! bla!... err, ada ramai sebenarnya kawan baik... tapi yg tiga ni yg terbaik...

[6]Saya tak paham :
Kenapa Nyamuk edis tak kena denggi... dari dulu lagi dok tanya... Kompius betullah... dan bahasa siam pun saya tak paham jugak... bahasa jerman, bahasa tamil, cina., jepun, korea, myanmar,. bla, bla, bla... sumer saya tak faham... oh ya.. bahasa haiwan juga...

[7] Saya kehilangan :
Hilang apa ek!!! kejap nak cek tengok dalam almari kejap apa yang hilang...
Duit! - ada... Baju! semua ada... Seluar pun ada... Sluar dalam (woit) ada jugak -**kalau yg ni hilang memang kes nayalah**- buku-buku, semua ada... errrr... kejap lagi saya pergi tgk selipar saya, hilang ke tidak... setakat ni semuanya ada. tak hilang apa-apa lagi...

[8] Ramai yang berkata :
Muka saya macam Jericho Rosales... hehehe... sama ke hah! saya tak tahu nak kata apa selain dari rasa bangga menguasai jiwa... (errr tidak sebenarnya.. tdk pernah seorang pun berkata begitu walaupun saya berharap begitu... harapan yang melampaui batasan kah)... Ok yang betul... ramai orang kata "orang belah sana" tu... cantik... Yihaaa...

[9] Makna nama saya :
Ntah... kejap, nak tanya ayah jap...

[10] Cinta itu adalah:
Satu perkara yang dah saya serahkan dan saya miliki dari "orang sebelah sana"... (i love u babeh) ***harap awak dpt baca jawapan yg ini***

[11] Di suatu tempat, seseorang sedang :
Merindukan saya barangkali... sebab saya juga sedang merinduinya... tapi rindu sikit-sikit je. baru petang tadi kitorang sembang...

[12] Saya akan cuba :
Menjadi seorang yang berguna kepada bangsa, agama dan negara.... "TAKBIRRRR!!!"... huh -semangat sungguh...

[13] Ayat SELAMANYA membawa maksud :
Cinta yang saya serahkan kepada "Orang sebelah sana"... ok, contoh ayatnya seperti ni... "Wak! saya cintakan awak dari dulu, kini dan SELAMANYA"... boleh tak contoh ayat macam tu cikgu... bunyi romantik ke, bunyi miang ha?

[14] Telefon bimbit saya :
Murah je... betul!! murah je...

[15] Bila saya terjaga dari tidur :
Saya akan bangun dengan segera, kemudian mengemaskan cadar, bantal dan melipat kain selimut... kemudian saya akan membuka jendela lalu menjerit kepada alam sambil mendepangkan tangan "Selamat Pagi Semua"... menyapu sampah sedikit, kemudian ke bilik air. bersihakan apa yang patut. kemudian saya akan ke dapur dan memasak sarapan untuk keluarga... kalau saya sempat mencuci pakaian, saya akan mencuci pakaian terlebih dahulu... kemudian akan ke belakang rumah membuka pintu reban dan memberi ayam makan... kemudian naik semula mangambil pakaian utuk kerja di almari baju... bla-bla-bla...
errr... ok... Jgn percaya dengan kata-kata manis di atas itu... saya tipu okey... yang sebenarnya, selepas terjaga saya akan usaha utuk tidur kembali sehingga mak saya datang mengejutkan saya bangun sekali lagi.


[16] Saya paling meluat apabila :
Pada sorang budak tu... perangai ntah hape-hape... suka belagak mcm bagussss... baru ni dia balik dgn rambut perang terang satu kepala... errrr... termengumpat pulak... okey saya meluat pada orang yang belagak pandai padahal dia tak tahu apa-apa... kalau dah bodoh buat cara bodoh, ni tak... dah lah bodoh... sombong pulak hish... tak suka betullah (apesal saya emo sgt ni)

[17] Pesta/Parti adalah :
Saya tak suka pesta atau parti... tak suka tempat sesak2 ramai orang... So, jawapan saya Pesta amatlah merimaskan. Parti pulak... Parti pembangkang...

[18]Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
Saya bela Hamster, anak kura-kura, dan seekor anak itik kehilangan ibu... (macam watak-watak cerita katun wonder pet pulak) errr... mereka bertiga sangat comel... Nyanyi sikit.. 'wonder pet, wonderpet kami datang... membantu kawan yg kesusahan, kami tak besar dan kami tak kuat... bila bekerjasam semua jadi mudah... yyeeeee wonder pet... yeeeeeee!!!' - lagu ni amat digemari oleh anak saudara saya...

[19]Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
Umur 22 tahun... sebab masa nilah saya mula-mula dpt awek... aweksss

[20]Hari ini :
Hari Selasa...
esok?? tak nak tanya ke??... tanyalah... tanyalah... tak sabar nak jawab ni... cepatlah tanya


[21]Malam ini saya akan :
Lepas ni makan nasik. lepas makan jgn lupa basun pinggan.. then sembahyang, tgk tv kalau ada citer best... lepak2 dgn kawan. tak tahu lagi nak lepak kat mana. Main playstation (kalau adik tak main dulu) ... baca buku yg baru beli semalam. kemudian, telefon "org belah sana" sekali lagi kalau rindu dah tak tertanggung (gituuuuuu).... lepak2 lagi layan tenet sampai ngantuk... dah ngantuk terus ke katil... tepuk-tepuk bantal, baring dan selesakan diri mengkiut posisi yg sesuai, buat kuak lintang pukang dulu kalau perlu... then... ZZZZZzzzzzzz kroh! kroh! krohhh!! fuuuuu...

[22]Esok pula saya akan :
Bangun mcm biasalah... (nak disenaraikan jugak ke apa nak buat sepanjang hari esok - sama jugaklah macam yg apa buat hari ni)

[23]Saya betul2 inginkan :
Dia!!! ya, hanya dia... dan saya tak perlukan apa-apa lagi... dan jugak sebuah Nisaan fair lady... wiweeeeettttt... errr... byk lagi sebenarnya. Tapi dua perkara tu paling utama.

[24]Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
Saya ternampak seolah-olah jericho rosales sedang memerhatikan kepada saya... itu akan berlaku jika tidak ada pengcahayaan yang cukup... kalau ada pengcahayaan yang cukup, tentulah saya hanya nampak wajah yg membosankan "tiap-tiap hari aku tgk muka dia ni je" kata saya kepada cermin, dan kata cermin kepada saya...

[25]Pusat membeli-belah atau arked permainan :
Tempat yang paling sesuai untuk menghabiskan wang ringgit anda... tidak syak lagi... nak nak lagi kalau time ada sale... pergghhh!!! lagi gempak menghabiskan wang ringgit secara dramatik

[26]Makanan Barat atau Jepun :
Makanan barat best jugak... almon london makanan barat kan??? pasal dia berasal dari london... (agaknyalah) so, saya pilih makanan barat... dan nasik juga...

[27]Bilik yang terang atau gelap :
Kalau nak tidur tentulah kena gelap... kalau terang nanti buatnya terjaga tgh2 malam tetiba ternampak pulak si harum sambal malam tu... heeee... kalau gelap tak pe. tak nampak apa-apa walaupun dia dok berdiri tepi almari --- errrkkkk... apa aku merepek ni. Ha, kan dah mula takut...

[28]Makanan segera adalah :
Makanan yg boleh dimakan dgn segera... best... saya suka...

[29]Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
"Good nite S...."

[30] Adakah anda ingin panjangkan TAG ini??
Ntah... ada sesiapa yg berminat ke??? kalau ada sila angkat tangan...

(31) Sudahkah anda menunaikan kewajipan anda sebagai seorang Islam hari ni?
Suuudahhhhhhh....Cikkkguuuuuuuuu.....

[32] Bila kali terakhir anda cium mak & ayah korang?
Masa salam hari raya baru ni... jarang cium ayah sebenarnya kecuali cium tgn masa salam... tapi selalu cium pipi ma...

[33] Sudahkah anda korek hidung pada hari ni?
Errr... dah ke belum ha... tak hengat, sebab itu tindakan luar kawal... kejap nak cek tgk kalau ada sisa-sisa masikh tertinggal di dalam, maknanya saya belum korek lagi...


Okeyyy... itu sahaja untuk kali ini... dan nampakanya saya berminat pulak untuk mencari mangsa berikutnya... so setelah dibuat pilihan secara rawak saya memilih mereka2 ini utuk meneruskan tradisi tag mengetag ini..

1. Cappucinno
2. Sufi Idani
3. Kak E...
4. Ladyeena
5. Zulhatfi.... (okey zul, kesalahan sudah dibetulkan)

ok ween... dah siap...berapa markah nak bagi...


9 comments:

cappuccino said...

fuhhhhhhhh penat den nk perabihkan entry kali ne...moral of d story..sy rase conpirm sy FAIL...xmampu nk jwb sume soklan ne ngan jayenye...sy jwb yg no 20 jer..hr ne masih lg hari selasa mlm rabu kt UK ne hehhehehe...yuppppp btulllllllllllllll...

:: Cikgu Wiween :: said...

Bagus. Mcm nih la murid kategori cemerlang. Menjawab dgn begitu teliti.Nanti UPSR buleh kasik A utk BM. :P

curseshadow said...

chime salah eja nama aku.. zulhatfi lor.. bukan zulfathi.. tp takpela..

-www.zulhatfi.com-

Asmadi said...

lenguh bibir mulut membaca dengan teliti setiap titipan ayat yg agak kelakar ahha kelakor ko ..boleh laa kan ..

lps ni nak kasi award lain lak kat demo..apa ek ..awardddd menda jap jap nak fikir nnati laa lps ni cakap !!

Ad Rifza said...

Fuhh dasattt berjaya menjawab dengan jayanya..tapi suka yg anak itik tu..Ingatlak lagu anak itik tok wi mandi dalam kolam sakit apa tok wi sakit sendi tulang..ewahh! Ad pun leh nyanyi taww..hehe...Tapi suka lagi anak itik digi tuss..ngeh3..

Sufi Idany said...

salam abg chime.... pesal ada nama ida kat bawah tu? huhuhhuu anyway thanks sbb tag2 ni.... nnt ida jawab ek.... mcam2 laa abg ni kan.... kelakor je.... suka baca. keep it up bro.... abg chime, ida nak exam ni.... wish me luck...

yonna bebot =) said...

soalan num 33 tu,jawapan selamat tu hahaa

Dr. Darren said...

uisshhh.. masak kena jwb soalan tag yg berhela nih. haha
;P

Dr. Darren said...

*berhela = berjela. lol