Wednesday, February 25, 2009

Life is nothing if not challenging

Some struggle from the very beginning till the very end - grappling and wrestling with troubles and trials few of us ever experience.

And some seem to have it easy. Finances, romance, career, family, fun; everything seems to fall into place for them. Most of us are somewhere in between these two extremes.

We struggle from time to time with difficulties. We bear up under our share of suffering. And we partake in our share of happiness as well.

But have you ever wondered - even when life is at its best - if this is all there is?
Certainly, when we compare our lot to many in the world, we can feel as though life is good. But, still, many of us hear a small voice inside - asking if life offers nothing more than transitory happiness .

Don't we spend our lives trying to ignore the fact that life for each of us is going to end - and that we are helpless in the face of this certain fate? Isn't this why so many of us fill our calendars with activities and vacations and diversions - just to avoid having to face our own mortality?


Manusia akan berselisih faham kerana banyak perkara - berebut harta, berebut kawasan, berebut kuasa. Apabila berselisih faham, tidak semuanya berakhir dengan semua pihak bersependapat. Biasanya yang berlaku ialah mesti ada satu pihak yang betul atau menang. Biasanya dicapai dengan cara berperang.

....dan manusia berperang dengan bermacam-macam cara. Adakalanya dengan cara bertarung secara fizikal seperti bertumbuk dan bergaduh. Adakalanya dengan menggunakan bantuan medium lain seperti senjata api dan kereta kebal. Ada manusia juga berperang dalam bermacam-macam cara. Adakalanya secara psikologi seperti sekatan ekonomi atau sekatan makanan . Dan boleh juga melompat macam katak kalau suka....

Hmmm... tapi kita orang muda (yang sedang-sedang) tidak perlu untuk bergaduh untuk perkara-perkara yang kecil seperti ini ~ berbanding menyakitkan tangan memukul bola, saya lebih suka menendang bola. Tetapi untuk mengajak orang-orang yang bertangan besar dan suka memukul bola dengan kuat ini untuk bermain bola, saya tidak fikir ramai yang berminat ....


Oh ya... sebelum terlupa... Mulai esok... (lusa sebenarnya) ...Please accept my apology for not updating any story & visiting others, although I have to say, this time, I have a very good excuse lah.

I wanted to travel somewhere... with 2-3 buddies... and all night in the bus... (dah lama benorr tak naik bas... rasa teruja pulak) - Mungkin di sekitar 4, 5 hari... ke beberapa tempat pilihan... huhu... teruja. (lama dah tak bercuti)..

Dan sebelum itu saya selesaikan satu hutang tag yg diberi kepada saya... diberi oleh adik yang cantik manis Ryna Rayhana...

Sape lah pencipta asal tag ni... saya tak pasti apa motifnya... kita tengok ya...

1. Anda dikehendaki mengambil 3 pic di bahagian muka..
2. Pastikan dicrop..
3. Setiap 1 pic hanya boleh menampakkan 1 @ 2 anggota sahaja..
4. Huraikan sedikit tentang pic itu..
5. Tag sape jer asal lebih 5 org..

Motif????????....
tapi takpelah... sebagai menghargai Dek Ryna inilah dia jawapannya:


Mata saya... nak xplain apa ek... cuma tengoklah ada tahi lalat kat kelopak mata bawah belah kanan... orang kata, kalau ada tahi lalat kat mata ni, jenis org kuat tidoo... errrrr... yelah agaknya.


Saya agak kurang berkenan pada hidung yg besar ni... Kalau boleh saya nak hidung yg kecik mcm shah Rukh Khan... (hidung shah rukh khan kecik ke ha??) **errrr... jgn nak byk komen. Syukur Allah bagi hidung yg sempurna - Dia ambik balik hidung tu baru padan muka** - ok! ok!... syukur Alhamdulillah... atas kurniaan hidung yg sempurna ni...




Bibir mulut berulas nipis... errrr... tak reti lah nok komen pasal diri sendiri...


Ok... dah settle... bolehlah bercuti dgn aman tanpa bebanan hutang yg tertinggal... dan saya tak nak tag sape2 lah...

ok... jumpa lagi bila saya balik nanti...
have a nice day


21 comments:

aprilgurl said...

cuti......?????best nyerrrr..nk ikot naik bus...dok kt atas taya pon xper....selamat bercuti dgn meriah nyer..hopefully semuanya best!

SiS-lin said...

hepi holiday bt chime...holiday di mana nih...msti sronok tu,lg2 naik bas,sis pun lama x naik bas..

Sufi Idany said...

wah.... mcm besh.... nak join bleh....? terapi diri tu abg.... jaga diri dle bus ek.... jgn ngak menggatal... org sebelah sana ikut tak ?

Tirana said...

Selamat bercuti...moga beroleh kebaikan dari percutian tersebut. Jaga diri baik-baik ye...nanti balik dari bercuti, kak tirana nak ajak main lompat katak..hehehe

chimera said...

aprilgul - jomlah ikutt... byk lagi kusi kosong... (agaknyalah)...
mekasih... hopefully semuanya best jugak.





sis lin - ke beberapa kawasan di pantai timur... meh lah join.




ida - jom la ikut... dak aih... dak menggatal aih.. saya dok diam2 je nanti. Org belah sana tak ikut (alaa... kasi can lah saya nak enjoyyy)



kak Tirana - Ok... balik nanti main lompat katak... hmmm... mekasih. doakan saya selamat nanti ya...

Ejump said...

woahh sume gadis2 nk ikut?..
nk ikut jgk!!
lolz..

nway slamat berholiday bro...
jgn lupe buah tgn..@_@"

AiE bAhRi said...

Selamat bercuti abg chime.Gunakan waktu sebegini untuk rehatkan fizikal dan mental.Mesti best giller percutian tu!

Manusia memang tidak akan puas dengan apa yang ada.Sebab tu sering sahaja manusia berselisih untuk mendapatkan sesuatu tanpa memikirkan pro dan kontra atas tindakan yang dilakukan.Sebabnya bagi mereka asalkan mereka berasa puas.

Manusia sebegini kawan dengan katak lagi layak sebabnya katak pon tak gaduh sampai bertumbuk untuk mendapatkan apa yang diinginkan.(erk...ye ke katak tak bertumbuk bila gaduh??hehehe)

Happy Holiday abng Chime.Jangan lama2 plak tinggalkan umah ni kosong.

bozzobattousai said...

hidup lebih challenging bila hujung bulan...happy holiday bro...

addyaholix said...

jalan kemana bang? seronok kan. beri penghargaan buat diri sendiri.

selamat pergi selamat pulang bang.

Shitsurei shimashita said...

selamat bercuti dan bercanda. jgn lupa jalan pulang k :) ceria2 selalu :p

:: Cikgu Wiween :: said...

hohoi selamat bercuti lah encik zairul. :)

Ad Rifza said...

Selamat bercotilah yea..Moga bahagia sokmo sokmo dengan frenzz..Moga percutian akan memberikan pengalaman atas sesuatu..

chimera said...

ejump - tawaran dibuka kpd semua warganegara malaysia tak mengira jantina (bergantung kpd jumlah kusi kosong yg tinggal) - moh laa join sekali...

chimera said...

aie - mekasih ya.. moga percutian ni nanti memang besh giler (dah terbayang2 seronoknya mengembara mcm mat salleh... pastu hitamkan kulit yg dah memang tak berapa nak putih ni)
- manusia memang macm tu sifat dia. kalau nak kan sesuatu akan berusaha dgn berbagai cara utk dptkannya tak kira cara betul atau salah... janji hati mesti puas.
jgn tak tahu katak2 sekarang ni semua dah handal sepak terajang semua **aie pun dah buka cerita katak ni** - cuma bab menyanyi je yg tak sedap... bab kenakan org, memang handal...





bozzo - hujung bulan memang mencabar... mcmana nak teruskan hidup dgn makan megi tiap2 hari - hehehe *bagi sesetengah orglah kan*
-terima kasih...






addy - ke kepulauan caribbean.. hehehe.. ok, tak. ke pantai timur, bermula dari cherating... pastu gerak, gerak ke atas lagi dan singgah di merata2... mungkin ke pulau2 jugak. (gitulah rancangannya) - mekasih... moga saya selamat. terus doakan saya selamat...




shitsurei - takkk... tak akan saya lupa jln pulang. Seseorg sedang menanti kepulangan saya nanti - gituuuuuu...



ween - ya, semoga semuanya selamat... err, mungkin akan singgah di teluk kemang juga (teluk kemang tu kat pantai timur jugak ke ha)






ad - Mekasih... harap-harap macam tulah... doakanlah ya...

ab geldofg said...

klau dgabungkan ketiga gmbar tu.........wah hsome juga ko bro...kalah aku

chimera said...

ab gel... - itulah dia... tak ramai pun yg menyedari, bahawa saya ni seorang yg hensem sebenarnya .... heheheh... tapi nasib baik jugak ada seseorang yg dah sedarinya... heheh... hensem tang mana, lubang idong ke?

Sufi Idany said...

abg...sekali lagi ni ida singgah nak komen ari tu lupa nak gtau mata abg cantik la.... bisa wat jatuh cintan ni...opsss..... off rekod kang org sebelah sana ngamuk.... huhuhu

Kos Serani said...

Chime pi mana tu? selamat bercuti ya...jgn lupa ambil pic2 kat sana dan letak kat sini ya

chimera said...

ida - mata je ke yg cantik???? lubang idong tu tak ok ke??? heheh..





kos - saya ke terengganu... negeri tanah kelahiran... dah balik pun...

anap_ilmi said...

bukan pntai timur pun hujan ke skrg neh :p

chimera said...

anap - itulah dia... memang ujan pun... ada satu citer kelaka tu, kitorg ramai-ramai berteduh kat masjid time org baru siap semayang... masing2 pakai seluar paras lutut. tapi sebab nak tumpang teduh... buat bodooo je... org pelik je tgk... heheh...