Wednesday, January 7, 2009

Kita boleh bertindak



Dan apakah kita umat Islam yang lain perlu lakukan melihat segala penderitaan ini.. berdiam diri? atau sekadar merasa kasihan? atau meyumpah-nyumpah berbakul-bakul??? kemudian tiada apa-apa lagi???

Salahhh!!! Kita masih boleh lakukan sesuatu. Bertindak dengan cara kita. Biar pun tindakan kita kelihatan kecil. Mari kita sama-sama memboikot segala produk keluaran negara jahanam Israel dan US... Come on my friends! Ini sekurang-kurangnya yang kita boleh buat untuk membantu. not to mention the sad truth that it's the only thing we are able to do actually.

Below, i listed down some of the companies. i got the list from PPIM website. Go and have a look if you have time.
  • McDonald
  • Coke Cola
  • Danone
  • Starbucks
  • Maggie
  • Nestle
  • L'Oreal
  • Rexona
  • Kit Kat
  • Sprite
  • Sunkist
  • Intel
  • IBM
  • Gap
  • Johnson & Johnson
  • Kleenex
  • Kotex
  • Maybelline
  • NOKIA
(tidak perlu buang apa yg kita ada sekarang... tetapi di masa depan jgn beli produk ni).

Harimau tidak boleh dianggap zalim sekiranya mengejar menerkam dan melapah rusa... tapi harimau kejam sekiranya menerkam dan memamah harimau yang lain...
Israel bangsa kejam yang memang Allah sudah tentukan untuk memusuhi Islam sampai hari kiamat... Tetapi, bukankan lebih kejam lagi orang-orang Islam yang membantu Puak-puak Laknatullah ini memerangi dan meratah umat Islam yang lain... Dengan membeli produk mereka bukankan kita juga membantu menegakkan ekonomi mereka... Bukankah kita juga akan membantu mereka... Bukankan kita sedang bertindak kejam ke atas saudara-saudara kita di Palestine sana?? membantu musuh kita memerangi saudara kita?? Bukankah itu beerti kita yang bertindak lebih kejam lagi???


Let's pray to Allah to give strength to the Palestinian to face this battle with Israel Laknatullah...

Bersyukur dgn bersungguh-sungguh dgn kemanan yg kita kecapi... Mungkin Allah beri kita keamanan ini untuk kita bertindak dengan cara kita...

Jom boikot...

14 comments:

AiE bAhRi said...

Abg Chime,
Saya baru je dapat risalah dari persatuan pelajar2 islam mengenai perkara ini.

SUPPORTING THEIR PRODUCTS MEANS SUPPORTING THEM!
So, kita boleh bertindak dengan memboikot israel laknatullah ini dengan menggunakan produk2 alternatif kepada barangan2 boikot.Bayak lagi produk yang kita boleh gunakan selain produk yang telah disenaraikan sebagai menyokong israel.

Sheikh Yusuf Al Qadrawi's Fatwa..
"Each riyal, dirham...etc used to buy their goods eventually becomes bullets to be fired at the hearts of brothers and children in Palestine.For this reason, it is an obligation not to help them (the enemies of Islam) by buying their goods.To buy their goods is to support tyranny,oppression and aggression."

For more information,please visit this website

www.inminds.com/boycott-brands.html

http://www.palestine-info.co.uk

addyaholix said...

cuma kadang-kadang saya tertanya, kita berkempen, memasang sepanduk, berteriak, menjerit, beremosi segala bagai menentang zionis yang h**** j**** tu di sepanjang jalan, adakah ia betul-betul membantu sebenarnya?

maaf, pada saya tidak langsung. mungkin pendekatan lain perlu kita dekati.

maaf, itu cuma pendapat peribadi saya.

-cD- said...

Ermmm kena tukar pakai tepon lain ler ehh.. tapi sayang express music cD tu... kekekke

chimera said...

aie - betulkan, byk lagi poduk lain yg kita boleh gunakan... tak pe. lepas ni kita boleh bertindak.

******************************

addy - ya, memang segala piket tunjuk perasaan pada say juga tidak langsung membantu. Rasa macam tak berbaloi je buat benda sia-sia... tapi kan, tanda iman yg paling lemah ada pada diri kita ialah membenci kejahatan di dalam hati... beerti kita masih punya iman biarpun ditangga yg paling rendah..

************************

cD... Lamanya tak datng sini, rindu nya kat diaaa... // yg memang kita dah pakai tak perlulah ditukar. tetapi di masa depan, kalau nak tukar tepon, bolehlah tukar sony ericson ke, i-phone ke... heheh

-cD- said...

haaa ngaku pun rindu kat cD.. kekeke da agak pun.. wahhh i phone, meh campak sebijik kat cD.

memboikot barangan adalah salah satu langkah kecil yg mampu kita lakukan.. kalau nak g berjihad n perang tu rasanya x mampu kan, huhuhu so kalau boleh elak menggunakan barangan tersebut rasanya da cukup bagus..

Ad Rifza said...

Hmmm baru dapat sms ttg produk2 yang perlu diboikot..Jom boikot... REE PALESTINE!!!!HANCUSS HANCUSS ISRAEL!!! (Dengan penuh kemarahan)..hehe..

ab geldofg said...

bro lu hebat:)

violet said...

salam ziarah.

semoga kita sentiasa didalam lindungan Allah swt.

Hidney said...

allah selamatkan saudara kita. jom boikot

Puteri Amna Balqies said...

yer mari boikot israel lahanat tu..cian adik2 yg comel2 nih sume mati dek kerna peluru israel tuh..

arsaili said...

salam..ameen semoga kekuatan berpihak kpd keluarga kita di sana

chimera said...

cd - betul kan. mcm yg aie komen kat atas sekali tu... byk lagi brg alternatif lain yg kita boleh guna... kalau tak pakai maybeline, pakai mustika ratu pun boleyyyyyy...

************************
ad - Yaah! Free palentine... MUSNAH ISARAELLL!!!

*************************
ad geldofg - errrkk!! apa yg hebatnya bro? saya pun masih pakai nokia... baru je nak mula boikot.

*************************
vioelt - Mudah-mudahan begitulah... salam kenal ya

*************************
Hidney - InsyaAllah Allah akan selamatkan saudara kita - Aminnn...

**************************
aqies - hati sentiasa tersentuh, sedih, menangis tipa kali tgk wajah2 anak2 tak berdosa yg jadi mangsa... boikot... jgn tak boikot.

**************************
arsaili - Ameennn... Allah akan terus beri saudara kita kekuatan utk terus berjuang.

[S]itie [B]Um [B]Um said...

boikot!!

eJump said...

Maggie also on da list?..
lolz... abis la bdk2 bujang mkn mee cintan...

btw,,, gamba2 tu sume mengayat ati... sian...