Saturday, March 28, 2009

Ingatan lagi....

Oh ya... Sekali lagi.. sekadar untuk mengingatkan. Setiap yang diciptakan Tuhan itu mempunyai nilai agung yang tersendiri dan terasing... Kita semua berbeza dan dipelbagaikan untuk saling memahami dan berinteraksi selain beramal dan berbakti....
Percayalah.... Jika saya manusia yang istimewa, begitu jugalah istimewanya anda. Kelebihan pada saya mungkin kekurangan pada anda... Tapi kelebihan pada anda pula adalah kekurangan pada saya...


Tiada apa yg perlu saya teruskan lagi... cuma mahu merakamkan rasa terima kasih pada kenalan saya di sini yang sentiasa ingatkan saya bersama penghargaan... saya di beri anugerah lagi. dan kali ni diberi oleh EJUMP.

bukan sekadar satu...


bukan sekadar dua


Tapi tiga...

Tiga anugerah yg diberikan e-jump pd saya... terima kasih banyak-banyak EJUMP sebab mengingati saya utuk terus-terusan disenaraikan dlm list penerima award-award tersebut... saya sangat hargainya... dan saya panjangkan award bertiga ini kepada semua sahabat-sahabat pengunjung blog saya yg tidaklah sehebat mana sangat ni... semua sahabat saya di sini...


Yeh... Tidak cukup dengan award-award tersebut... apa yg lebih menyentuh rasa hati saya apabila semalam saya menerima satu bungkusan yang sarat dengan haiwan ternakan...

Ok... bersama haiwan-haiwan kiriman yg cute sangat2 tersebut dikirimkan juga sekeping poskad...

Daripada mana tu... Hahhh... Daripada Melbourne Australia ok... huhu... keterujaan yg berterus-terusan... sebab rasanya mcm baru sangat lagi dpt poscard dari oversea... ni...
Oho... bukan satu sebenarnya, tapi dua



hahah... seronoknya tak terkira... semakin bertambahlah koleksi poskad dari oversea milik saya... (tapi teruknya saya, satu pun tak pernah saya balas lagi... huh... memang teruk...).
Ya, ya... Kedua-dua poskad ini dihantarkan kepada saya oleh EENA... yang sedang meneruskan pengajiannya di bumi Aussie sana... Semoga EENA kuat hadapi ujian yang saya kira berat juga di sana... Jangan tensen-tensen sangat...
apa-apa pun terima kasih EENA... terima kasih tak terhingga daun keladi... (tak terhingga daun keladi?)... terima kasih, saya sangat-sangat gembira dan hargai... setiap pemaberian juga saya hargai... terima kasih sebab ingatkan saya walaupun kenal kita hanya pada dunia maya sahaja...

ok.. lupa ya... bersama-sama poskad tersebut disertakan juga beberapa ekor haiwan.. haiwan...

Seekor Kanggaroo dan seekor beruang koala..


dua ekor gajah dan seekor gajah... = 3 ekor gajah... saya kira gajah-gajah ni di perolehi masa EENA ke Thailand masa cuti panjang baru-baru ni... haa... tidakkah itu menarik.. dibeli dari Thailand dan dihantar dari Aussie... hah.. berlaku pertembungan dua budaya di situ...

dan yang paling saya gemari


Burung helang dari langkawi...

terima kasih EENA... akan saya usahakan sesuatu untuk balas balik pemberian tanda ingatan ni...




Sekian sahaja dan selamat malam....





22 comments:

Shitsurei shimashita said...

wah banyak yer award...
peminat manyak suka sama lu..
ada harapan jadi bintang popular (ABP) :)

Amer Aan said...

kelebihan yg sy ada..
adalah
hmm..
i can blast fire out...
of my eyes...
agagagag

chimera said...

mel - ko ni sejak bila aftif berbog ni...

report lah, report...
takyah burung lang lah... aku bagi kat ko burung ayam kampung nak.. lagi best kalau buat gulai...

bila tarikh yg tepat ko nak turun pahang...





shitsurei - hahahaha... ingat nak masuk AF lah tahun depan... alang-alang dah ramai peminat kan.. hahahahah... hadoiii..




amer - heheheh... ah tahu dah. api tu kaler ijau kan...

ladyeena said...

adusss.. tu dia... segan den... byk lak disebut2 nama den di sini... most importantly is u like the gift. tu ja... *cmana lak leh termasuk 2 ekor gajah kayu tu... mesti short org len punya tu... :P* halal, laaaa :P

chimera said...

eena - mestilah sukaaaa... uih gajah kayu tu org lain punya ke?? ah. tak peduli... saya nak jugak.. tak mo pulangkan... kalau nak begai kat org lain beli yg lain... nanti buruk siku... hahaha...





mel - aku ingat minggu depan pun nak turun KL jugak... time book fair tu nanti... bila stat ha.. minggu depanlah kan...

awek mana satu ni... ramai awek aku kat sana... hahahahaha....
aku dah lama sgt dah tak pergi gym... perut pun dah mula kembang ni...

mel said...

pesta buku minggu depan ke?? laaaa.. jgn aku turun pahang, ko dtg KL pulak... ko ni tak abis2 dgn buku. cubalah tuka hobi pulak... bercucuk tanam ke.. menternak haiwan ke.. ahhhaaaa... projek haiwan ternakan ko apa citer... itik telor, ayam kampung... nak sgt pergi sana sekali tgk semua tu...

chimera said...

yg kita ni dok sembang kat sini apa hal... nape tak sms ke, apa ke... kredit abis kott... hahah.\
blog ko tu bila nak updatenya... tak de isi pun...

cam gini - ko dtg sini, ambik aku... pastu bwak aku pegi kl... pastu ko hantar aku balik semula... hahahah... bernas tak idea aku... aku tak de kreta nak isi buku byk2... hahaha...

projek ayam kampung tu ok je.. berjalan lancar... syok oooooo... semua ada 700 ekor... dah besar2 jugaklah...
tapi itik telor tu mcm tak berapa syok sgt... baru je nak bertelor... tapi tak tahu apa masalah byk dah yg mati... penyakit berjangkit rasanya. tak reti dah nak buat apa. sekarang dah tinggal seikit je, rasa sedih je tgk itik2 lumpuh tak boleh bangun... tapi tak pelah...

chimera said...

dah memang aku cantekk... eh! cantik pulak, hensem... kannn...

itik tu, itulah... aku ingat nak bawak jumpa mak besah... kasi ubat, kasi pasang susuk semua.. hehehehe...

tak berjangit kat ayam sebab projek jauh-jauh... ayam kat sana... itik kat sini...

motor aku? aku bagi makan nasik... dgn lauk ikan patin masak tempoyak... pastu bagi minum susu enlin... yg rendah lemak tinggi kalsium... baik utk gigi dan tulang... hahahaha...

:: Cikgu Wiween :: said...

alaa abg batman dpt gajah jugak. nak gajah jugak (sambil jeling2 eena) kihkihkih

chimera said...

ween - jeling kat eena je tau.. jgn jeling kat gajah saya tu pulak... kalau ilang tu, memang saya tahulah sape yg ambik.. hahaha...

addyaholix said...

seronok kan bila ramai yang ingat.

ermm kalaulah...!

Shitsurei shimashita said...

jangan masuk rancangan astro coz mo tutup kedai maestro tu.\
masuklah bintang RTM, terjamin coz gomen ma. lalalalalala

chimera said...

addy - kalaulah apa ya??... yg pastinya, tentunya masih ramai yg ingatkan addy kan... cuma addy je yg tak tahu... percayalah... memang ramai yg sedang mengingati addy -




naga perang - ya tak ya plak...maestro dah nak tutup kedai kan... hmmm kena tukar rancangan ni...

mel said...

aku dah cek tgk... bookfair tu stat 17 aribulan sampai 26....
maknanya bukan minggu depanlah event tu... minggu depan-depan nu....

chimera said...

yeke... hmmm, ingatkan minggu depan... ok, kalau gitu ko boleh turun pahang minggu depan... aku takde program apa-apa..

ko ada program apa nak buat kata pahang... nak pegi kuantan ke.

Ad Rifza said...

Ingatkan ada gak Itik..hehehe.. Itik dah sihat ke?..hehe

chimera said...

ad - itik tak ok lagi lah... dah ikut dah petua bagi uadang hari tu.. tapi tak jadi... dah tinggal sikit dah...

Ejump said...

ah~~
beshnye dpt adiah..

ejam nak yang gajah tu...
hee~~

miEchi said...

huuu..manyaknye menatang ternakan...nak sikit leh...

chimera said...

ejump - memang besh dpt hdiah ni...





miechi - nak ke.. nanti sya gulaikan dulu pastu baru bagi... baru besh sikit kan.

Kos Serani said...

Wah...banyaknya Award...kalau artis dah kaya Raya...atau dah naik saham...bayaranpun mahal

chimera said...

kose - errr... artis2 ni boleh kaya ya kalau dpt award??

tapi kalau bayaran dah mahal, nanto rg dah taknak dah ambik dia berlakon... kann