Wednesday, April 22, 2009

Ada apa dengan Booth 81..

Entah macamana dia boleh lepas dulu ke pesta buku tu... oh.. dia ada ajak saya sebenarnya ahad lepas... tapi malaslah join rakan-rakan perempuannya... tapi saya ni nak pergi sendiri, bila lagi??? huh... masa... masa... masa... rumit... ***nak pergi pesta buku jugakkkkk***

Hari Ahad - 'Orang belah sana hantar SMS'....
'Awak, saya kat bookfair ni... ada nak suruh beli apa-apa buku tak'... tanyanya...

saya dengan pantas tekan butang telefon dan balas...

'Ada jugak nak suruh beli... tapi tak apalah, demi...'
-
Ops!, saya tak sempat habiskan ayat SMS, tapi dah tertekan butang ‘send’, saya sepatutnya habiskan ayat dengan menulis - 'demi tak mahu menyusahkan awak sebab byk yg saya nak beli... lagi pun nanti saya boleh pergi sendiri'....

tapi tak apalah... saya masih harap dia faham sms yang tidak sudah tu. saya abaikan tanpa menghantar sms susulan

dan seperti yang diduga tiba-tiba saya terima sms balas... dari dia...:

'demi apa?'

saya balas...
'demi cinta ku padamu...'

YiHAAA...

- demi sesungguhnya - membaca itu amalan mulia - menambah ilmu -



Dan... ya...
Kalau anda bekesempatan ke pesta buku tahun ni (setakat ni saya masih tak punya kesempatan) - cadangan saya - singgahlah ke booth no 81 (ruang legar) Milik Galeri Ilmu Sdn Bhd... kerana di situ (saya kira) punya bahan-bahan bacaan motivasi bermutu untuk santapan minda dan jiwa... Buku-buku ilmiah yang mendekatkan kita dengan Tuhan... dan buku-buku yang punya panduan untuk melayari kehidupan...

Sudah kah anda membaca buku best seller "Aku Terima Nikahnya"... hasil tulisan ustaz Hasrizal Abdul Jamil (penulis blog - saifulislam.com)...


Saya memiliki sebuah naskhah ini (yang siap di tandatangan sendiri oleh penulisnya)... - bersama kata-kata hikmat yang pupular dari penulis ~ Erti hidup pada memberi ~

-Pelikkah cinta tanpa berkenalan, keluar makan-makan, berbalas emel dan SMS?

buku ini bukanlah untuk yang berumah tangga semata-mata walaupun pada tajuknya lebih terlihat ke arah itu...

"Aku Terima Nikahnya" adalah rakaman pengalaman penulis dalam membina damai pada sebuah kehidupuan berumahtangga. Segalanya bermula dengan menilai cara diri memandang perkahwinan itu sendiri. Melihat perkahwinan sebagai medan untuk menerima, menjadikan hidup sering gelisah dan hidup meminta-minta. Melihat perkahwinan sebagai medan untuk memberi, dan menjadikan kita lebih memikirkan soal peranan dan bukannya hak yang tidak berkesudahan...

Diolah dengan gaya santai dan pendekatan bercerita, dengan dialog-dialog biasa yang merencahi kehidupan sekitar dunia rumah tangga, buku ini seronok dibaca dan begitu mengasyikkan. Suami atau isteri dibawa menghargai keunikan diri masing-masing... Mengiktiraf kelebihan dan mengakui kelemahan, lalu belajar saling memahami... demi menyempurnakan perjalanan sebuah rumahtangga berbekalkan syariat Allah dan sunnatullah...

saya telah membaca buku ini berulang-ulang kali... tidak pasti telah berapa kali saya meng'khatam'nya... menarik... sungguh...

Dan... kini telah pun terbit "Aku Terima Nikahnya 2 ~ Bercinta Sampai Ke Syurga"...


Ok.. saya sudah punya buku ini... tapi masih tidak berkesempatan lagi membacanya. dan saya pasti buku ini juga semenarik, atau mungkin lebih menarik lagi berbanding "Aku terima Nikahnya"...
oh ya.. kepada anda penggemar-penggemar buku... "Aku terima nikahnya - 1 & 2 boleh didapati di pesta buku di Booth no. 81... (saya pasti ada diskaun yang menarik)...

Dan selain itu... saya cadangkan juga kepada anda... buku-buku terbitan bermutu Galeri Ilmu Sdn. Bhd...
Rindu Bau Pohon Tin... oleh penulis yang sama Ustaz Hasrizal Abdul Jamil
"Tangis jiwa meratap kenangan. Sirna janjiku pada Rabbul Aalamin, sirih pulang ke gagang perjuangan."


juga buku ini



Mencari kemanisan dalam kehidupan. "Bawa Hatimu Bertemu Tuhan".. Di sana menanti Syurga idaman... - dapatkan - Hasil tulisan Ustaz Amaluddin Mohd Napiah...
Tarbiyah rohani yang mengajak membesarkan TUHAN...
Banyak musuh yang cemburu pada kegemilangan hati dan nur hidayahNya yang berkilau serta ilmu Allah yang sarat. Justeru... belum sampaikah masanya untuk membawa hati itu kepada Tuhan?
Buku ini menyajikan 60 mutiara pengajaran dan bahan muhasabah untuk membentuk hati yang sejahtera serta dekat dengan Tuhan. Santai, mudah namun mengesankan.
Antara mutiaranya - carilah kemuliaan pada mentaati Allah --- Kita perlu kuat untuk berpisah dengan kejahatan --- Damping Al-Quran kerana padanya ada nilai tambah --- jadilah hamba yang syukur dengan banyak memberi --- cara mujarab untuk hapuskan dosa ---- jadilah orang yang panjang umurnya --- jadilah anak akhirat supaya hidup lebih bermakna ---- jangan tersungkur di pintu syurga kerana takbur --- rinduilah syurga agar syurga juga merindui kita.. dan byk lagi isi-isi yang manarik....



saya cadangkan juga buku ini

Pengajaran hebat dalam perubahan diri... hasil tulisan Uztaz Zul Ramli M. Razali... Tarbiah Rohani yang membawa pengajaran hebat dari Tuhan.

Amat penting bagi manusia mencari ruang untuk kembali ke jalan yang betul.. Justeru, di manakah dot pusingannya.

Buku ini merupakan 'wake-up call' untuk menyedarkan kita yang alpa. Seterusnya memandu kita membuat 'u-turn' dalam menyusuri jalan kehidupan, berpandukan mutiara peninggalan Rasul junjungan mulia dan pengajaran dari kisah-kisah kehidupan yang cukup mengesankan. Menggabungkan unsur psikologi dan budaya beragama dalam bentuk kisah dan nukilan.
antara pengajaran dari buku ini:
-- Manusia yang mempunyai arah akan menguasai nasib dan gaya hidupnya --- Ibadah bukan beban, ia hadiah terindah dari Tuhan --- bukan semua yang disukai memberikan kesukaan akhirnya --- sabar itu lebih mudah dari tidak sabar --- musuh ketat bagi terbaik adalah baik --- keinginan ialah penipu dalam diri yang tidak memerlukan izin untuk masuk --- sesetengah nikmat itu hanya datang sekali, tapi bersyukur tu kena selalu --- Serik ialah pusingan U terakhir untuk kembali ke jalan betul dan banyak lagi pengajaran...



juga buku ini

Universiti bukan jalan pintas untuk menempah kejayaan... bahkan ia juga bukan sebuah gedung ilmu yang boleh dibeli dengan wang ringgit untuk meraih segulung ijazah... - sebuah buku untuk pedoman bakal mahasiswa... hasil tulisan Dr. Kamariah Kamarudin...


itu antara buku2 menarik dan berilmu di situ...

dan jangan lupa juga mendapatkan buku ini


"Perempuan Di Pinggir Tasik" - Sebuah antalogi cerpen - koleksi cerpen-cerpen terbaik...
Ok.. hanya cerpen...
kenapa saya syorkan buku ini...
kerana di dalamnya terdapat juga 2 buah cerpen yang ditulis oleh SAYA... Sungguh...
heheheh... jangan lupa beli tau... sekadar cadangan sahaja..

Semuanya di Booth no 81...




Hari yang sama - 'orang belah sana' SMS lagi...
"Saya dah jumpa buku aku terima nikahnya 2. nak saya belikan untuk awak sekali ke"...

saya teruja dengarkan tajuk buku itu...

lalu saya balas...

"Kalau tak menyusahkan belilah... Demi...".. masih saya putuskan ayat pada perkataan demi.
sengaja untuk bikin penasaran.. haha...
dan kali ini dia tidak membalas... tiada sms susulan darinya.
saya pula yang penasaran lalu mendail nombornya...

"Kenapa tak balas tanya 'demi' apa?"...

"Malas.. dah tahu dah. jawapan dia - 'demi cinta ku pada mu'..." jawabnya...

"Eh! bukan... saya bukan nak jawab 'demi cinta ku pada mu'... ni demi lain"

"Habis demi apa?" suaranya seakan tak sabar...

"Nanti saya SMS.. seganlah nak bagitau"..

Pendek cerita, lepas tu, saya pun taip SMS dan sent kat dia..

“demi SESUNGGUHNYA, aku cinta pada mu”

heheheh YIHAAA!

37 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

pernah jumpa buku aku terima naikahnya tu tapi x beli laa pulak masa tu tapi beli buku lain. besh ek?

chimera said...

naikahnya tu apa ween... naik kapal kah...

err.. ok... best ween buku tu.. santai je... bukan citer pasal kawin pun.. emmm... pedoman dia bagus...

senget said...

wahh.. xsabar pulak rasenye nk beli & bace buku2 yang disarankan.. :)
ngeeee...

chimera said...

hmm... masa tinggal 3 hari lagi kan... ahad ni dah last book fair tu... sekarang ni tgh ada diskaun...

:: Cikgu Wiween :: said...

eh? nanti laa bila bila nanti pi carik. skang tengah giler nak baca twilight.

:: Cikgu Wiween :: said...

chime book fair tu kat pwtc kah?

chimera said...

twiligt tu citer hantu tu ke ween... best tak...??

ha'ah... kat pwtc... kalau sempat ujung minggu ni nak pergi... hari last buku selalunya murah-murah...

:: Cikgu Wiween :: said...

erm ingat nak pi sabtu ni laa. Nak borong buku. :D

twilight citer cinta dgn vampire. besh sgt

senget said...

hee...
kalau sudi ambil la ya anugerah itu enchek chimera..

:)

Puteri Amna Balqies said...

wahhhhhh..aqies pun mcm nak beli jew buku tu hargenye bape ea??kalo sudi nak bagi tahu la..nak buat bugjet sebab nak beli byk buku lagi nih..

CaMaRPuTiH said...

nak citer pasal buku ker nak citer pasal hati sdiri nih? :D

tertarik dgn cadangan chime, nnt leh gi kenyit mata ke hubby ajak ke sana. ikutkan thn ni xcdg nk pi pn sbb buku yg ada di rak byk blum habis di baca.

ladyeena said...

duhhh... mentik sihhh. ada abg/adik lelaki yg single lagi tak?? agagagaga...

noorcahaya said...

menyampah menyampah... menyampah aku bace.. hihihihihihihhihi..... demi demi....(jeles tgk pakwe romantik... harap2 sampai tua yek)

Shitsurei shimashita said...

hehehe...masuklah contest kat
http://fitrahulinsan.blogspot.com.

pegi, jgn tak pegi last2 minit byk diskaun tp buku plak byk yg habis suda.

anap_ilmi said...

dulu ms skolah2 dulu femes novel ahadiat akasyah.. beriyer2 neh beli. skali pindah umah..sumer mak buang..adeh..klu de,leh baca balik..huhu..sygnyer..

ASYIQ said...

Chime..

Semua buku yg Chime senaraikan tu adalah buku2 taste akak la...yg ketiga tu kak dh baca, mmg best.

Tahniah chime...nk masuk gerbang perkahwinan perlu byk persediaan...mesti jadi suami `demi...` yang terbaik ya...

Lepas ni `demi` apa pulak???

chimera said...

senget - sudi! sudi! sudi!...



aqies - harga 'aku terima nikahnya tu RM20.90 sebelum diskaun... lepas diakaun tak tahulah pulak.. sebab org tolong belikan...




acha - byk buku tak abis baca...? saya ni asyik dok ulang baca buku sama sebab sumer dah abid baca... mcm nak hafal buku pulak...
- citer pasal buku... pasal hati tu saje je nak nyibuk...



eena - adik laki ada... tgh kursus PLKN sekarang ni... nak ke? nanti saya rekemenkan ya...





norcahaya - uih.. romentik ke??? err... harap2 lah sampai tua.. jgn belum kawin je lebih.. lepas kawin abissss... nan adoooo... heheh




naga perang - kontest???.. ok nanti saya tgk.. kalau senang saya joint... kalau susah, saya tgk jelah.. hehehe..
-err.. memang nak pergi awal mcm tahun lepas. tapi tak de kesempatan... dok pahang.. jauh.. itu pun tak tahu lagi noleh pergi ke tidak...





anap - hahah... dulu2 saya pun suka karya ahadiyat tu.. memang fofuler lah novelis tu... tapi dah tua-tua ni, tukar taste pulak... taste org tua jugak lah... (ngaku tua ok)





asyiq - haaaa... taste kita samalah kak...
err... err... baca buku tu bukan sebab persediaan nak kawin sgt pun... saje je suka baca... akak niii... malu i tauuu... heheh.
lepas ni demi apa pulak?
hmmmm... demi anak-anak pulak kot... hahaha

addyaholix said...

terima kasih untuk doa tu bang chime. ya. moga arwah ditempatkan bersama yang diredhai insyaallah!

banyaknya rekemenkan buku. saya kadang tak tahu sangat nak beli buku apa sebab tak tahu nak menilai buku yang macam mana bagus. sebab tu saya selalu suruh kawan yang rekemenkan. dan insyaallah saya cuba baca buku-buku yang abg rekemenkan.

dan buku yang paling last abg chime rekemen tu komfem saya cari nanti =)

esok saya balik KL dan ahad sajalah kalau saya boleh pergi sekali lagi book fair tu. nanti saya borong. haha!

addyaholix said...

oh ya.
saya suka ayat tergantung macam tu.
demi....

haha!

nanti saya boleh guna taktik yang samalah. haha!

miEchi said...

buku 'aku terima nikahnya' hhaa..encik dah khatam berkali2..saya??berkali2 nak baca x khatam2 lagi..hehehe

tahun ni..xde harapan jugak nk pegi sane...sadis...

lame tak jenguk novel...sian kt novel...erkk..ade kene mngene tak..

chimera said...

addy - Ya.. moga arwah sentiasa dicucuri rahmat dari Allah...

buku bagus pd saya mesti yg punya isi dan ikut citarasa sendiri juga.. yang saya cadangkan tu buku-buku yg lebih ditujukan kepada penggemar buku ilmiah dan motivasi dan mengikut citarasa saya sendiri... kalau addy suka buku2 seni atau sastera.. buku cadangan saya tu memang tak sesuailah. sebab dia bagus dari satu sudut... dan dia tak berapa bagus dari sudut yg lain pulak... kalau suka novel carilah novel - sebab kalau beli buku2 pastu tak memenuhi kehendak buat rugi je kalau tak baca... saya memang baca semua jenis buku...

esok balik kl... hmmm, alang2 dah bercuti knp tak teruskan je sampai ujung minggu..
dan ayat tergantung tu...
nak guna tektik sama??
maksudnya... errr... nak gunakan pd sape? oooooo... haa, ni berita best nak bagitau kat mel ni... haha..




miechi - yg jadi khatam berkali-kali tu pasal dah tak de buku baru nak baca... tapi sibuk jugak nak membaca, jadi byklah buku yg dibaca berulang-ulang kali... haaa...
knp takde harapan... saya pun.. harap-harap adalah peluang ke sana di hari-hari terakhir ni...

Novel??? Ada kena mengenalahkan.. kan buku jugak tu... maksud miechi novel yg pasal cd lelah itukah... haha... citer tu boleh buat novel tu... hahaha

Tirana said...

Uishhhh...Chime..banyaknya suggestion...kalau beli semua, bila nak baca tu ye..hehehe..sedangkan buku yang di rumah ini masih bersusun menunggu giliran untuk dibaca..tapi kalau dapat pergi ke pameran buku itu, tentu kak tirana nak beli buku yang paling akhir sekali..hehehe..

miEchi said...

alamakk...cd lElah..hahah..tu boleh jadi bahan encik chime utk novel 'cerita yg taksudah' tu..haha..

CD lelah???alamakk...blum wat keje sekolah lagi....hehe..nantikan....

addyaholix said...

maksud saya, macam mana abg menilai sesebuah buku tu samada baik atau tak sebelum abg beli? saya langsung tak tahu nak menilai kalau cuma baca sinopsis atau sedikit jalan cerita saja. atau abg klasifikasikan terbaik dan tidak tu dari penulisnya?

sebab tu saya selalu beli buku-buku yang kawan rekemenkan. tapi macam abg kata jugak, tak semua yang orang rekemenkan tu saya suka. ada yang memenuhi citarasa dan ada yang tidak. jenis buku yang saya suka bukanlah cuma berkaitan seni dan sastera saja. dulu masa sekolah saya tak pernah suka puisi, minat tu baru datang. saya sendiri tak tahu mana puncanya. dan ramai kawan-kawan terkejut juga bila tahu saya semakin suka puisi dan sastera. ramai yang kata mungkin saya dirasuk. haha!

dan saya baca semua jenis buku. asalkan isinya tak membosankan saya. dan sebenarnya saya bukanlah orang yang selalu beli buku pon. minat membaca tu timbul pon sejak dah mula berblog. membaca tu saya suka cuma dulunya cuma biasa-biasa. sekarang ni membaca tu dah jadi separuh dari saya. mungkin sebab usia meningkat, tapi ilmu saya tak pernah bertambah. jadi kenalah membaca kan =)

dan saya juga suka novel. saya paling suka tulisan andrea hirata. penulis dari indonesia. sekarang saya tunggu novel keempatnya, maryamah karpov. belum masuk pasaran malaysia. dan yang ini juga asalnya rekemen dari seorang kawan baik saya.

ermm saja nak balik awal. sebab saya nak ke book fair sebenarnya. esok saja lah tinggal kalau saya nak pergi pon. terpaksa tipu adik yang esok saya kerja. sebab tu dia setuju balik hari ni jugak. haha!

haha. taktik "demi" tu macam best je. nak jugak try kot meninggalkan kesan. oh, pada siapa ya? ya tak ya. kalau nak guna taktik tu pon, saya perlukan orang jugak untuk saya ucapkan taktik tu kan. haha laju je dia nak gosip dengan bang mel ya. haha!

oh ya bang, ada adik perempuan? haha! dengar kata bang mel ada adik perempuan kan? ni yang nak kena buat baik dengan bang mel nih haha!

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

hahaha...very funny!!

p.s: sy berharap sy ada bnyk masa utk membaca buku2 ilmiah yg len selain dr modul2 utk kelas Jun ni..buku yg dibeli tahun lps pun sy tak abis bc lagi..hahaha..nama je ada hobi membaca..huh, tak leh harap!

;p

cikyuyu said...

macam besh jerk buku2 2 sume..uwrghh :(( dah lama tak mngabdikan diri ke kedai buku.. semakin hari semakin bz dgn keje!! hahhah :D byk sgt ke ?? mybe laa.. nnt nak g cari lah buku yg last sekali 2.. hahhah :D nmpk mcm besh gop owk,,? nok2 abg kesayangan saya ye 2lis cerpen 2.. ke gane bro? soe la ayt jd tunggang lnggang doh.. dop ahu nape bnornye.. lme dop msk, ye jd koya lalu bce entry bro.. wuuu

AiE bAhRi said...

Bestkan buku aku terima nikahnya tu..saya pun dh baca.Tapi bila baca entri abg chime ada byk lagi judul buku saya tak baca.Argh..jadi gian nak baca buku2 seperti itu..nampak macam seronok tapi masa belum ada lagi untuk ke mana2 kedai buku.

Kalaulah bukan minggu exam..dh pasti saya akan menghabiskan masa di setiap booth.

AiE bAhRi said...

banyak entri abg chime yg dah lepas..takpe..lepas exam saya pulun ngadap entri2 abg chime..

Ejump said...

uhurk3!!
demi...
hee~~

mcm ada satu lirik lagu..."demi cintaku pada mu..."

urmmm..

chimera said...

kak tirana - buku last... hahaha.. cari kak, jgn tak cari... mph ada jual rasanya.



miechi - ya... novel yg tak sudah... rasanya citer cd lelah tu sesuai lah jadi cerita novel tu... idea bersama kan... nanti buku tu ada tulis nama saya dgn nama miechi sekali...




addy - kalau saya beli buku... mula2 tgk jugak nama penulis... sinopsis belakang pun kena rujuk jugak. pastu selak dlm sikit, tgk buku tu dah cetakan ke berapa... kalau dah ada cetakan ke dua utk masa yg singkat... kira oraitlah tu... kalau ada cetakan ke3, ke4 ,5... lebih baik lagilah... pastu kalau kat luar dia cop - best seller,pun kira buku yg bagus jugaklah... rekemen dr org pun penting jugak. tapi tak semua buku saya beli adalah terbaik... yg bosan pun ada. tapi saya harigai juga... moga-moga org akan hargai juga tulisan kita dgn cara itu... gitulah cara saya beli buku. dan ada masanya saya beli ikut yg berkenan tanpa kaji apa-apa pun... tu kira nasiblah kalau dpt yg baik atau tak....

dan kalau buku motivasi... saya tak tertumpu pd seorg penulis... pd saya, asal namanya motivasi - isinya tentulah berilmu tak kira siapa yg tulis dan tak kira mcmana gaya tulisannya - tapi saya paling gemar tulisan dr. tuah...

penulis indonesia saya lebih sukakan Hamka dgn rendra.. dan pramoedya jugak.

kalau addy gemarkan novel - saya syorkan jugak cerita "Sophie world" - novel inggeris tulisan jostein gaarder... kat bookfair tu saya jumpa novel tu dah diterjemah ke bahasa melayu... terbitan institut terjemahan nagara... bagus novel tu... tapi mahal sikitlah... dan saya dah baca novel baru tajuk VT... best... novel lain dari yg lain... tak ada watak perempuan... tak ada kisah cinta... penuh motivasi... memang kelainan yg menarik...

saya ada jugak adik pompuan tgh study lagi... dan... adik mel tu - rasanya kita kena berebutlah kalau nak... hahahahahah... adik dia lawa tau...





adam - adam bukan tak mahu membaca kann... dah tak ada masa. biasalah tu... saya selalu baca buku masa nak tidur... bukak buku motivasi sambil kepala atas bantal meman dpt lena dgn mudah... hahahaha... ubat tido yg berkesan.





dek yuyu - kalau suka buku motivasi... buku2 tu memang bestlah.
buku last sekali tu... cari, jgn tak cari... cerita saya ada 2 dlm tu... org lain semua 1 je... hahah...





aie - aku terima nikahnya 2 lagi best aie... U-Turn ke jalan lurus pun best....
tak pe... buku2 tu bila2 pun boleh cari... jgn dilayan sgt buat masa ni... cerita2 saya kat sini pun tak penting mana pun... xzm tu utama... moga lulus cemerlang.... InsyaAllah..





ejump - errrr... lirik lagu tu lah yg macam ayat2 saya... penulis lirik tu, dia tiru... hahahaha

addyaholix said...

selalunya sinopsis jarang membantu saya untuk suka sesebuah buku. selalu yang saya tengok adalah cetakan yang keberapa. dan selalunya beli main tangkap muat yang saya sendiri rasa bagus. dan kadang-kadang muka depan saja dah cukup mampu buat saya beli kalau betul-betul menarik minat saya. tapi selalu yang saya beli sebab muka depannya, mesti isinya tak menarik minat saya. haha!

dan buku-buku motivasi saya tak elalu beli. selalu pinjam dengan kawan saja. bila saya suka, baru saya cari senaskah untuk simpanan sendiri.

oh hamka dan pram. itu otai bang. andrea hirata penulis baru.

kalau novel inggeris jujur saya tak pernah baca habis. banyak yang sepupu saya hadiahkan, tapi semua saya baca separuh-separuh. salah satunya sebab bahasa inggeris saya agak kelam kabut. haha!

ada adik perempuan? ok saya ada peluang tak? haha!
adik bang mel lawa? tak hairanlah kan. dia pon kan hero remaja dan model kononnya haha. uih nak kena berebut ke bang? kak sufi macam mana pulak? haha!

chimera said...

Saya pun selalunya beli buku bukan sebab tahu buku tu bagus atau tak. semuanya sebab berkenan... kalau bagus kira nasiblah... pastu baru rekemen kat member2...
dan org kata jgn adili buku melalui cover... novel norhayati berahim 'cinta pertama' cover di ntah apa-apa.. hanya gambar rumput berbunga tinggi berkaler silver... simple sgt.. tapi dah masuk cetakan ke 9...

saya suka baca novel jugak... tapi koleksi buku motivasi saya lebih byk dari novel... dan saya sgt gemarkan buku motivasi 7 habits of highly effective people (dah ada terjemahan melayu jugak buku ni) tulisan Stephen R. Covey.

andrea hirata? ok.. nanti saya cuba karya dia pulak..

novel inggeris pun saya tak ada byk sgt... tapi cerita shopie world memang bagus... ada versi bahasa melayu "dunia shofie"...dah diterjemahkan dlm mcm2 bahasa dah... indonesia pun dah lebih setahun terjeman buku tu... malaysia je baru ada yg bahasa melayu punya... dan english saya pun bukan bagus pun... setakat nak membaca tu kira orait lagilah..

VT tu novel melayu... cubalah.


adik pompuan saya ada 3 lagi yg single.. (errr tak tahulah kot2 dah tak single bukan saya tahu pun..)

itulah dia... seb baik ada kak sufi... dah tak jadi saya nak berebut... - mel selalu kata kalau nak adik dia, sufi bagi kat dia... hahahahaha... nak suruh saya jadi sawan ke apa nak bagi sufi kat dia.. hahahahahaha... tapi adik dia memang lawaaa...

una pun lawa jugak.. hahah..

addyaholix said...

dont judge a book by it cover. ya saya tahu. tapi kadang-kadang first impression itu juga mampu menarik kita untuk beli kan. kita selalu tertarik pada yang indah. kita kadang-kadang tertarik pada seseorang kerna rupa parasnya, walaupun kita tahu yang dalam fikirannya langsung kosong. itu cuma contoh saja bang chime. haha!

ya nanti cubalah andrea hirata. pada saya novelnya bagus. tetralogi laskar pelangi. ada empat novel. laskar pelangi, sang pemimpi, edensor dan maryamah karpov. tapi maryamah karpov belum pon masuk pasaran malaysia. masih dalam penterjemahan.

dunia shofie? kebetulan kan. kenapa tak namakan saja dunia sufi? haha! nanti saya cuba. nak habiskan yang mana ada dulu =)

dan VT saya nampak. muka depannya menarik. simple and nice. ya saya masih mempersoalkan persembahan muka depan dari isinya. haha!

ada tiga lagi yang single? cantik sangat lah. mahu jadi abang ipar saya tak? haha!

masih fikir ni. adik ipar abang atau adik ipar abang mel. haha!

una? dia adik bongsu saya. tak boleh bercinta. masih belajar. baru habis matrik. hari ni masuk uia gombak. kalau saya tahu menggatal, saya siat-siat kulit muka. haha!

chimera said...

cerita 'laskar pelangi' ke? hmmm dah baca lah cerita tu... tak perasan pulak penulis dia andrea hirata.. heheh... saya baca yg versi indonesia punya... tapi PTS dah terbitkan buku dlm bahasa melayu kan... bagus cerita tu...

sufi world?? hmmm.. tunggu saya yg tulis buku tu nanti.. hahah

adik2 saya pun semua dok belajar lagi... soarang kat UM.. sorang form 6 pastu yg bongsu tu bari tingkatan 3.. hahaha...

tapi adik mel dah besar panjang dah... jelita... mari kita tanya mel samada adiknya masih single atau tak...

mel! mcmana... adik ko free ka tak

addyaholix said...

bang chime,
ya. laskar pelangi. tau kan indonesia ada filemkan naskah yang itu? laskar pelangi the movie. dengar kata memang meletup. saya tunggu filemnya masuk tayangan malaysia. tapi entah bila. pelakon-pelakon ciliknya bagus sangat.

dan maryamah karpov kawan saya dah baca. katanya andrea hirata makin hebat. dan dia juga baca edisi indonesia =)

ok juga. pilihkan seorang untuk saya. mana tahu jodoh berpanjangan kan. cheewahh! haha!

adik bang memang cun gila? adeh ni yang nak buat baik ni.

bang mel bang mel, dah makan?
jom saya belanja makan. cakap je nak makan apa =)

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

bc buku motivasi ni bagus..ingt lagi ada sorang cikgu cemerlang ni bgtahu kitaorg..jgn biarkan kita and anak2 kita nnti tido dgn mslah..biarkan minda diaorg free masa nk tido..

tak cayer??..tnya kak awin.. ;)

Costa Rica said...

really admirer your writing and blog view...nice knowin u bro