Thursday, June 25, 2009

Terima Kasih...

Sebuah tag... dan sebuah lagi award yang saya kira sangat berharga untuk penulis seperti saya... (yang baru-baru nak belajar bertatih ni)...

Kita buat tag dulu lah..

Tag kali ni diberikan oleh KOSSERANI... super model kita (yang melampau tu.. heheheh.. Ammpunnn kose )
Tag ni saya dah pernah buat dah dulu. Tapi menurut kose, dia memang dah tahu saya dah pernah buat... tapi saya tak boleh mengelat - kena buat jugak sekali lagi.. Oklah.. demi menghargai dia yang mengingati saya... saya buatlah sekali lagi (jawapan mungkin berbeza dgn yang dulu.. ikut kesesuaian lah **kot ya pun nak bagi, bagi lah tag yg macam lain pulak**)


Tapi tak pe... kita jawab je...
Soalan-soalan dia....

1. Anda Rasa Anda Hot?
Hot?? memang tengah hot lah ni... elok-elok pakai baju, dah kena bukak... kipas memang ke on 24 jam... malam ni tak hujan pulak tu... semalam tak adalah hot sangat sebab hujan lebat dari petang sampai ke tengah malam... pastu sambung pulak sikit lagi pagi tadi..
Ni hot-hot ni.. tiba-tiba buat rasa macam nak mandi pulak tengah-tengah malam buta ni...


2.Upload Pic Yg Anda Rasa Sexy.




Errrrr... seksi tak?? seksi kan... seksi dalam kemanjaan gitu. (addy tu kejap lagi mesti dia kata saya makin jambu)

Kenapa Anda suka Pic Tu?
Entah!!! jawapan yang sama mcm yang saya pernah jawab dulu, gambar tu saya capai mana yang sempat je.. errrrr, mungkin jugak sebab saya nampak tersangatlahh cute bila buat muka senget gitu.. alahaiii... cutenya budak niii.. anak sapelah agaknya ni ya... hughhhhhhhh!! (gelak sambil tutup mulut)


Bilakah kali terakhir anda makan pizza...
Hmmmmmmmmmmmmmm... dah lama sangat dah. sekitar 4-5 bulan yang lepas. Itu pun sebab ada orang belanja. Saya memang kurengg sikit dengan pizza.. Jaga bodylah (uhuk!!) pastu pulak sebab tengah boikot. alahhhh, pizza pun bukannya sedap mana sangat. Saya lagi suka cis kek (tetiber pulak)

Lagu terakhir yang anda dengar...
Tadi dengar lagu 'Call me When You're Sober'... lagu Evanescence tu.. sekarang pulak tengah dengar lagu Mak iti 'di taman teman'... layannnnnnn.


Selain dari nama sendiri, anda suka dipanggil dengan nama apa?
Emmmmm... Jericho Rosales... heheheheh... - saya kan ada iras-iras macam rupa dia... hurghhhhhhhh (gelak tutup mulut sekali lagi)


Tag lagi Empat orang.. (part ni paling tak best ni)..
tapi tak pe...
saya nak tulis nama:
1. Cikgu Wiween.. (macam biasa.. nama dia memang sinonim dengan tag)
2. Aie...
3. Ustaz Adam
4. Hidney


(ok-ok... tak perlu gelabah ya... nama tu semua sekadar hiasan semata-mata.. sekadar untuk menjawab soalan berikutnya... tak payahlah susah-susah nak jawab - sama-sama kita memboikot tag... Tapi kalau ada yang rajin nak jawab tu.. bolehlah jawab.)

Siapa nombor satu bagi anda...
Cikgu wiween - Dia ialah gelprend saya... heheheh... (namamposs??, bagi jawapan gitu)
ok, dia ialah seorang cikgu matematik, yang selalu sangat tersalah eja bila menulis (heheheh)
Puteri gunung lukut... Ganas macam joker... (musuh ketat batman kan)... ganas-ganas pun dia comel.

Orang no. 2 ada hubungan dengan sape...
No 3? Aie? dia ada hubungan dengan ramaiiiii orang. dia ni budak baik ni... orang baik-baik selalunya mesti ada ramai kawan (dan awek)...

Kata sesuatu tentang no4.
No 4... hidney?? hmmmm, apa ya... pada saya, dia seorang yang berkarisma, bijak, handsome, kelakar, muka dia ala-ala siam sikit... heheheh...

Bagi pesanan kepada orang no. 3...
Ustaz adam... - pesan saya, jgn suka melepak kat tengah2 dataran (apakebenda ntah nama dataran tu) sampai tengah-tengah malam... nanti perut masuk angin jadi kembung perut (ada kena mengena ke hah lepak malam dgn kembung perut)

***************************************

ok... siap dah tag tu ya...

Berikutnya... Kalau anda membaca blog milik HIDNEY, ada sesuatu yang sangat memeranjatkan (memeranjatkan saya sebenarnya) - pada satu entrinya yang bertajuk 'My Favourite Blogs'... salah satu dari blog yang menerima award yang di bawah ini.... adalah blog milik saya...

Ok.. serius sangat tersentuh apabila dia memberi komen begini kepada saya:

"Give him a pen and a piece of paper, he’ll give you Shakespeare. But don’t be fooled by his all-Malaysian macho-alpha-male looks as he can definitely poke your heart with his soothing and delicate words. Here I will have my healthy daily dosage of wisdom and inspiring thoughts." (yang saya hi lite kan dgn warna kuning tu yang tak tahan tu.. heheheh)

Secara jujurnya saya sangat tersentuh bila dihargai sebegini.. di beri anugerah bersama kata-kata pujian. Memang saya akui pujian-pujian tu agak terlalu tinggilah untuk diberi kepada saya yang baru nak belajar menulis ni... Tapi, dari hati saya.. kena jugak akui - sesekali kita memang perlu di beri hal-hal sebegini untuk mengetahui bahawa apa yang kita lakukan selama ini sebenarnya tidak sekadar sia-sia membuang masa. Juga boleh dijadikan sebagai dorongan untuk terus menulis perkara-perkara bermanfaat... (setidak-tidaknya kepada diri saya sendiri).
Dulu, saya menulis kerana saya suka menulis. Jadi apa sahaja yang saya mahu tulis (yang saya fikir sesuai untuk dijadikan pengajaran) saya akan tulis. Tanpa peduli langsung tulisan saya akan dibaca atau tidak... dan kalau ada yang sudi membaca pun sudah memadai... tapi kini, dengan rendah dirinya (mahu tidak mahu) saya kena akui hasil tulisan saya memang punya nilai-nilai tersendiri dan diikuti oleh beberapa pihak bukan sekadar untuk dibaca sahaja - tapi telah ada yang dijadikan pedoman... sehingga ada yang menghargai sebegini rupa... Saya benar-benar tersentuh... Untuk Hidney... Terima kasih banyak-banyak sangat...

Terima kasih sekali lagi...




16 comments:

Tirana said...

hehehe...lawa pic tu...Chime makin handsome..(ikhlas tau bukan bodek)

Tahniah dapat award..Ramai peminat Chime nampaknya.

:: Wiween :: said...
This comment has been removed by the author.
:: Wiween :: said...

waaaaaaaaaaahhh mmg jambu laa pic tuh. Jambu air. ekekeke :P

errk..x habis2 meletakkan nama hamba sebagai penjawab tag nombor 1. nyampah i! (*_*)

Keri AlHaj said...

kak tirana - hahah... muka senget gitu pun lawa ke kak???.. hadoiiii... saje lah tu kannnn...
- Alah, akak pun byk jugak dpt award... tapi kak, award yg kali ni lain mcm sikit special dia... sebab ada komen khusus... komen membina gitu... pendorong semangat...



ween - dah agak, tak sempat tunggu addy pun, dah adadah org kata jambu... hidung tu yg macm jambu air kan.. kembang seacam je.
-ok apa no 1... alah, lagi pun bukannya ween nak jawab pun... nyampah

ainShahajar said...

hi Jericho Rosales..

penulisan anda memang tersentuh di baca =)suke

arazma said...

hensem uncle chime ni....

pizza sedap ape??? tapi bila boikot (poket kosong sebenonya..), takat beli pizza jusco je le....
tapi cis kek secret recipe lagi sedap... new york cheese gitu...

smurf said...

chime ,
penulisan chime mmg ada gaya tersendiri . saya suka ...
bila buka blog , nama chime yg saya cari dulu utk baca n3 terbaru ...

noorcahaya said...

aduyai... buat guwe ketawa tutup mulut jugak hari neh... gambar mu itu lucu bangat - indon ckp lucu maksud dia cute... kikiki..

addyaholix said...

aik masuk pulak nama saya yang akan kata abang chime ni jambu. mana ada saya cakap jambu. saya takkan cakap abang chime jambu dah lepas ni.

jambuuuuuuu !!!!!
sangat jambuuuuu !!!

aduhai memang lah jambu abang chime ni sekarang. makin-makin lah jambunya. ni original ke ada pakai apa-apa ni bang chime? makin hari makin jadi-jadi jambunya. tinggal tunggu nak pilih je jambu air ke jambu batu. haha!

ingat iklan abang pendek? kali ni kita create iklan.. oh abang jambu !! haha!

Secret Writer said...

Heh heh heh, thanx Chime kerana sudi menyudahkan tugasan yg berulang. Tang pic tu, walau X buka baju atau londeh sini sana, nampak sexy juga dgn muka X shave tu.

P/S: U deserve dapat award mcm tu, memang setuju, bagi jer pen, or now PC la...sure keluar lah segala madah. Minat juga dgn cara penulisan u yg kadang mcm membaca sebuah karya sastera

ida said...

thanks...la ni ada gak tmpt nak lepak baca karya disaat sendirian...

chime memang jambu... suka gitu...
he he he

AiE bAhRi said...

Salam abg chime,
Betul semua orang kata.Semakin kacak dan semaikn jambu.hahaha..(eh, yg kacak tu saya tak nk cakap sebenarnya sbb takut abg chime melayang2 teapung di udara..)tapi satu pujian dengan kurniaan Allah kepada abg chime..

Dah la kacak, jambu plak tu..eh silap lagi..Dah la jambu, BIJAK dan seorang yang ada WAWASAN pulak tu.Tahniah abg chime! Saya juga suka dengan penulisan abg chime selain Addy.Sbbnya ada maksud yang jelas disampaikan selain saya dapat memotivasikan diri saya.Cuma belum sempat sahaja saya memberi penghargaan kepada blog2 yang saya suka.

Nama saya ada untuk buat tag?Nasib ada kelonggaran supaya tak payah buat pun takpe.(*kak ween, kita dua takyah buat eh..hehe).Tugasan tu saya pass pada Addy..hehe

(",)

Guru said...

"Orang no. 2 ada hubungan dengan sape...
No 3? Aie? dia ada hubungan dengan ramaiiiii orang"...

tiba bab ni memang kelakar. tgh taip comment ni, senyum akak tak abis lagi

::alifdalmim:: said...

hahahahaha [gelak guling2]

ada ke muka tu chime kata seksi..dgn tak senyum, pastu rambut tak sikat mcm baru bangun tido..naseb bek tak de bau..kalo gmbr ni berbau..huh, taw sgt baru lps bgn tido..tukar2! ;p

tp ye la..sejak 2 menjak ni selalu terjaga pkul 2 3 pagi pegi toilet..erm ada kene mengena ke??huhuhu

addyaholix said...

aie,
aku dah pernah jawab. dan masa tu aku pon tag abang chime. dan aku yakin abang chime takkan tag aku lagi, sebab aku dah boikot. haha!

http://addyaholix.blogspot.com/2008/12/aku-paling-hot-serpihan-tag-manusia.html

Keri AlHaj said...

hai ain - (mcm bangga pulak org panggil jerico... heheh) terima kasih sebab sudi mmbaca... saya dah hargai sgt dah.


kak arazma - hensem?? pelik betullah. senget2 pun hensem. kalau bagi gambar lurus tak tahulah nak cakap apa ya.
betulll... cis kek secret resepi memang beshhhhhh...


ASE - Tulisan akak pun punya gaya tersendiri dan saya pun suka jugak...


Norcahaya - hahaha, cute tak pe.. sebab saya pun nampak mcm cute je muka saya tu (gelak sambil tutp mulut lagi sekali)


addy - nanti saya letak yg pakai baju bunga-bunga ya... Tu sebab nak rampas gelaran 'jambu' dari addy lah.. sebab tak berjaya nek rebut gelaran 'hensem' dari mel... jambu ek... tu sebab dan cucuk botok kat sana sini dah tu... saya cucuk tang sini, cucuk tang sini, cucuk tang sini.. (sambil2 buang sampah dlm perigi buta - tempat ajis dok bertapa - cobaaaannnn)..


kosse - hehe, sexi ke?? hehehe... hadoyai... gitu pun sexi, belum tgk yg londeh2 lagi tu... hahah


ida - terima kasih sebab baca tulisan saya... tapi ralat sikit sebab tak boleh masuk blog ida. tak mau invite saya ke...


aie - saya tak kacak manalah aie.. tapi kalau macho tu, mungkin adalah kot.. sipi-sipi... heheh... aie pun hensem jugak. kita semua memang hensem kan... Alhamdulillah.


hidney - biasa dengar ke nick name jambu... mcm ada sejarah tersendiri je...
Err, terima kasih untuk award tu ya... muahhhhh, atas dahi.. heheheh...


kl citizen - errrrrkkkkk!!!




adam - laaaaa... sexilah tu. kalau senyum, pakai londeh-londeh, bukak sana-sini bukan sexi nama dia.. itu seksa... berdosa tau.. tak baik... hahh. gambar tu wangi, pakai esei miyaki yg baru dpt baru ni... ni tgh tunggu adam punya esei miyaki pulak... bila nak bagi nih.
- bukan 2,3 pagi yg tu... 2,3 pagi yg baru ni.. yg lepak sebab internet free tu...



addy - eh, boleh je kalau nak jawab lagi sekali, nanti saya listkan semula nama addy nak??