Monday, September 15, 2008

Ramadhan Dan Syawal "TAG" Oleh Fadzli

Tetiba je aku kena buat tugasan. Tag ni fadzlikhan yg suruh aku buat... ni baru sempat nak tulis... tag ni berkisah tentang ramadan dan syawal... oklah.. tak mo simpan lama-lama biarlah aku selsesaikan

Syarat2 permainan adalah seperti berikut:
  1. Kena jawab soalan ni dgn jujur dan ikhlas (alah - tipu sikit2 tak apa kot)
  2. Berikan soalan yang sama kepada rakan blogger yang lain. Bagihtau lak kat depe kalau tak kasi bukan la "TAG" namanya..ekekeke (malasnya nak mencari mangsa- aku ni kategori mangsa, bukan pemangsa)
  3. Maksimum hantar untuk 5 orang jer. (tgoklah dulu...)
3 Perkara-Ramadhan

1. Berikan pendapat mengenai pasar ramadhan di tempat anda.?
Pasar Ramadan??? errrr... entahlah, dalam 15 hari puasa ni rasanya aku baru 2 kali berjalan kat pasar ramadan... tak sempat pulak nak perati secara detail - esoklah aku pergi semula pastu aku bagi semula pendapat aku kat sini - Boleh??

2. Apa yang anda suka dalam bulan Ramadhan yang tiada dalam bulan lain?
1st... bulan Ramadan ada nasik... (ish! bulan2 lain tak de nasik ke) nasik is my feveret food... makan nasik di bulan ramadan (bukan diwaktu sianglah) adalah sesuatu yg paling nikmat dan seronok sekali di maya pada ini...
eh! orang nak benda yg ada di bulan Ramadan tak ada kat bulan lain lah.. okey... ulang semula... yg nasik kat atas tu tak kira ya... itu sebagai maklumat tambahan sahaja..

bulan ramadan ada apa?
1st... ada orang bakar pelita. suka bakar pelita keliling rumah (dah stat buat dah ni) bulan tak Ramadan kalau buat macam tu mesti menimbulkan persoalan di hati para penonton yang melintasi perkarangan rumah...
2nd... tak mahulah cerita pasal sahur sebab nak yg aku suka je kan? sahur ni tak berapa suka sgt walaupun ada makanan feberet aku (nasik). tapi walaupun tak berapa suka tetap bangun jugaklah demi menjaga hati ibu yg penat memasak (sifat anak yg soleh gitu)
3rd... bulan ramadan boleh berbuka puasa... (utk org yg berpuasa sahaja) berbuka puasa ialah saat yang paling ditunggu-tunggu oleh aku (dan anda semua jugak kan) - kan seronok masa berbuka, perut tgh lapar, tekak tgh kering... tetiba jer di sirami oleh air tebu yng dingin - perghhhhh nikmat tak terkata... masa tu memang dah tak hengat benda lain dah... seronok gilerr.. bulan tak ramadan mana boleh buat semua tu... apekehe plak kalau tak puasa tetiba je, nak berbuka...
4th... boleh shopping baju raya. ni part yg paling seronok ni... mega sale giler2 punya... tapi tahap keseronokannya tetap bergantung juga pada tahap ketebalan poket anda... ketebalan kad kredit jugak boleh diambil kira... mana ada org nak beli baju raya masa lepas raya kan...

ok cukup kat situ.

3. Siapa anda di bulan Ramadhan?
Sape aku... aku masih lagi aku yg anda kenali dulu (bagi mereka2 yag kenal aku lah) yg berbeza pun, mungkin berlaku perubahan fizikal sedikit - yakni, kurus di waktu siang dan kembali kembang diwaktu malam) hensemm masih tetap sama... masih hensem seperti biasa, tiada berkurang walau seinci pun...

3 Perkara Syawal

1. Keutamaan sempena Syawal untuk...
Yang penting sekali baju rayalah... tahun ni aku ingat nak pakai baju melayu kaler pinklah pulak... pinkk???? - ish!! tak jadi, tak jadi... menurut kata org belah sana, dia nak pakai kaler hijau muda... hmmm boleh... cantik... aku suka hijau muda...
penyediaan duit raya jugak dah semakin bertambah sebab ada berlaku pertambahan jugak dalam pengeluaran anak saudara... mak bapak diorg jugaklah yg untung, bebudak tu kecik2 je lagi... poket sape yg tebal nanti ekk... untung, untung - aku ni kena ada anak jugak ni, baru boleh pungut duit raya anak-anak...
errr... lagi... kuih raya, tu urusan mak aku... aku bagilah duit belanja sikit. langsir pun urusan mak aku jugak... bagilah duit belanja sikit lagi... sarung sofa - tak payah tukarlah kot... baru lagi tu... lagi... lagi...

2.Dengan suasana ekonomi sekarang, adakah ianya akan menjejaskan syawal anda.?
Ntah... sebab syawal tak sampai lagi... dah sampai esok, barulah tahu terjejas ke tak... tapi tak ada apa2 kot... terjejas sikit jelah...

3. Visi lepas syawal.?
Kena senaman habis-habisan... (kalau rajinlah)

ok tu jawapan bagi semua soklan kali ni.... pastu nak kena tag orang lain pulak ya...
org lain tu, nanti dululah... nak round blog member2 jap...

ok fadzli - sekian terima kasih... lain kali jangan bagi lagi dah....

2 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

uik..incik batman nih x abis2 dgn NASIK yek.kalo tade nasik dlm dunia nih ape jadik laa dgn dia yek? egegege ;p kuih lompat tikam ween mana?? :P ;p

err..baju raye kaler pink..whoaaa..comel comel. ok laa tu pink. kaler brani mati tu. ngeh ngeh. nanti tepek gambo chime pakai kaler pink sini okeh.hehe ;p

kalo siang mengembang mlm mengempis..ape jadik laa dgn kulit chime tu?? huhuhu tp maintain ensem tu bagus bagus.agaggaa ;p

i-chimera said...

kalau dalam dunia ni takde nasik... terpaksalah saya tukar kepada menu yg lain... cthnya seperti lompat tikam...

kaler pink???? tidakkkkk... nehiiii...

alah ween, yg kembang kempis tu, bahagian perut jelah... tak menjejaskan kulit pun...