Thursday, November 27, 2008

Kisah Melankolik...

Seorang teman sebentar lagi akan menikah. Seorang lagi kebetulan baru saja berpisah. Seorang kawan mengaku sedang gelisah. Seorang lagi tengah dihantui perasaan bersalah. Ketika seseorang diam-diam menyimpan rasa, ada seseorang yang sedang berusaha menepis cinta... Ketika sekeping cinta dilepaskan ke udara, seorang sahabat berlari untuk menangkap jatuhnya, sementara seorang lagi bersembunyi agar tak terkena serpihannya..

Ada ramuan benci dan cinta dalam setiap piring yang terhidang di meja. Di hidang sekata sehingga kita tidak bisa memilih salah satu saja di antara keduanya.

Ada sebuah jendela yang terbuka pada suatu malam yang berlalu sendiri. Di saat yang sama juga, sebuah jendela tertutup pada pagi hari yang terlalu sedih untuk dilewati berdua...

Duka itu bukan untuk dikongsi, tetapi untuk dipendam sendiri.

Dan ia remuk pada satu hari di mana dunia nampak demikian kejam dan sangat memusuhi. Dia berpaling hanya untuk mengetahui bahwa ia tengah menangis sendiri. Dia melihat bayangannya di cermin pagi ini. Dan kita melihat dia. Dia yang menangis, tanpa bahu untuk bersandar..


oh ya.. sekadar catatan melankolik... kisah kisah sekitar hidupku

8 comments:

AiE bAhRi said...

uh...memang melankolik la cite bro chime..
macam berada di awang2an.kih3

Hidney said...

entry yang wajar dibaca lagi dan lagi sambil dihidangkan secawan kopi panas dan roti kering. nice... i'm lingking u to mine...

cikyuyu said...

perrghh! abg ku yg macho..
cayaa laa.. ayt yerkk! HAHA :D
dek mu ske selok baceee...

:: Cikgu Wiween :: said...

waaahhhhh sebuah entry jiwang karat dr abg batman pomen singlet kelabu. :p nah amik A sebijik!

miss galaxy said...

nie bro chime ker
anis x slh msk blog ek...hehe
entry yg sggh2 jiwangzz...
but best utk di teladani.

Insan di Bumi Allah said...

uhukk..uhukk..uhukk2..
batuk teruk nih...

i-chimera said...

aie - ha! tu lah tujuan sebenar blog ni di adakan. nak bagi org merasa macam mana dok atas awan... tahan napas, tahan napas.. kalau tak jatuh nanti...

hey hidney - salam kenal, thanx bro.. entri ni kalau baca sambil makan cis kek lagi besh ni. hehehe

dek yuyu - lah.. bakpe suke selok pulok ni.. bukan aya wak lawok pong.. citer sedih ni.. serre nok jerik nih.. waaaaaaa...

ween - dapat A ke ni cikgu... macih, macih... akhirnya berjaya jugak dpt A..

anis - heheheh... sesekali tukar angin... sesaje nak try bermelankolik pulak...

insan di bumi Allah... alahai, batuk teruk sgt ke... tak pe.. praktis lebih-lebih sikit... nanti ok lah sikit batuk tu... takdelah sumbang sgt... heheheh... ubat batuk cap ibu dan anak nak tak... ubat batuk cap ibu dan bapak pun ada jugak... yg ni power sikit...

Sufi Idany said...

ida rasa mcm nak ngelak rasanya dh....