Saturday, November 29, 2008

Hujan Semalam.. **Tag Dek Aqies juga**

Semalam hujan luruh menderas selepas magrib. Mengharumi tanah. Mengeluar aroma basah. Angin menggoyang cabang-cabang kencang. Daun-daun, ranting-ranting menari bersama. Mari kita rayakan hujan. Bersama daun-daun. Ranting-ranting. Pohon-pohon. Rumput-rumput. Kodok-kodok. Tanah basah. Desau angin. Bersama kita melisan syukur.

Mariii, mari menikmati hujan, dalam pakaian berlapis dan kaki telanjang, secangkir cokelat hangat di tangan kiri, dan kenangan-kenangan lama di tangan kanan :)


Sebagai penikmat hujan, saya merasa beruntung tinggal di Desa Hujan, terutama beberapa minggu belakangan ini--ketika saya bisa bangun dan pergi tidur ditemani rintik hujan, dan menyapa pagi mendung yang berwarna lembayung ...



Oh ya.. di ruang waktu yang sejak kebelakangan ni terasa makin suntuk ni... apa kata kita sudahkan satu lagi tag yg simple.. (buat masa sekarang, hanya tag simple je yg boleh buat)..
tag dari dek Aqies yg cute tu.. tentang tulisan tangan

jawab jew soklan yg di kehendaki..
sila tulis gune tulisan asli tangan anda..
tulis atas kertas
amek la gamba dan paste kan kat blog anda
taq kan utk 6 org yg len lak **saya bagi 3 orang je.. bolehkan??**


Your name/username:



Left handed or Right handed:




Favorite letter to write:



Least favorite letter to write:

Errrr... sofea??? siapakah???


Write "The Quick Brown Fox Jumps Over The Lazy Dogs":

musang kelabu yang cepat, lompat lintasi anjing pemalas... errkkk!!


Tag 6 people **3 sahaja**







Selesai sudaaaaaahhhh... sekian

20 comments:

[f]adzl[i] @K:A:W:A:N:K:U said...

fuhhh lawanyer tulisan abg chime...

i-chimera said...

aik! perli nampak... tak pe.. tak pe...

Ryan Rayhana said...

dek pajeli ...tulisan bro kite nie tulisan romantik tau tantek hehehehe serios ni bkn mperli =)

Hidney said...

lawa...

[f]adzl[i] @K:A:W:A:N:K:U said...

ne der perli jujur la.. cbe bandingkan dgn tulisan sy.. mcm cakar cicak dah tu.. huhuuh

fuhh kutuk2 tulisan sndri lak..

i-chimera said...

ryan - iyelah.. romantik pun romantiklah... saya pun romantik jugak.. tu yg tulisan jadi romantik sama tu

hidney - sape lawa? saya ke? heheheh.. opssss!!!

pajeli - ok. perli secara jujur lah ni. eleyy tulian pajeli pun kemas lah..

itulah dia.. kutuk tulisan sendiri, nanti tulis2 dia tak mo keluar - tulis A, jadi B.. pasal tulisan tu dah kecik ati

[f]adzl[i] @K:A:W:A:N:K:U said...

hahahhaha.. tulisan leh kecik hati yer... x jd la perli die.. sian lak.. hek3....

alamk tulisan pajeli kemas ker.. adoyai.. ni sape perli sape ni.. hohohooh

AiE bAhRi said...

adeh....sekali kena tag ngan abg chime ni..kena tunjuk tulisan plak tu..
fullamak..tulisan abg chime cun giller..

yOnnA said...

uish!!
lawa la tulisan abg!!!

ala nape tak tag yonna!!
yonna suke tag ni
HAHHAHAHA
walaupun yonna ni seorang anti tag

cappuccino said...

comel lote wey tulisan dia..mcm orgnye jugak hehhhe..romantika d amor nmpk hujan2 ne deh..waaaa kami kt sini dh start snow..sejuk gillerrrr..

Insan di Bumi Allah said...

huu...terpegun dgn tulisan jejaka bernama chimera..mbuat mandi ku tak basa..tidurku tak lena..makan ku xkenyang2...hahahahah...tulisan cantek sgt..takleh batuk...

Sufi Idany said...

cantik siot tulisan tgn abe chime....huhuhu mana belajar?

cepotet said...

ur handwriting memang cantik bagi seorang lelaki. mesti rajin mengarang surat kan? ;)

:: Cikgu Wiween :: said...

uiceh..chantek tulisan abg batman singlet kelabu yg comel nih. :p

err..da puji masih kena tag gak x?? gegegeg :p

i-chimera said...

aie - tadi dah tgk aie punya jawapan tag ni . tulisan aie pun kemas jugak.. jenis cute. tak kena dgn tuan. sebab tuan dia ensem...

Dek Yonna - nak jawab jugak ke tag ni. Bukan taknnak bagi.. sebab Dek yonna kan seorang yg anti tag, tu yg tak isi nama tu... tapi tak pe.. lambat-laun... nama dek yonna akan disenarai jugak oleh mangsa2 tag yg lain...

bro- comel lotey mcm tuan dia jugak??? ayarkkkk!!! bukan ke tuan dia ni kategori macho@ensem@ganteng?? hehehe.. wooo, dah turun salju ke (Salju?) hallamekk best nya... nanti boh gambar kat blog deh

Insan di bumi Allah - (payahnya nak tulis nama dia ni) ha, kann.. ada hikmahnya letak tulisan tu.. dah baik batuk tu kan.. saya tau dah.. sebab tu saya letak..

dek ida - belajar menulis ke? kat sekolah dululah.. tu tulisan rajin nama dia. kalau jenis malas keluarlah tulisan apple chacery + arrial + lucida + impact + tahoma + meridien ** segala jenis font keluar...

erni - cantik bagi seorg lelaki??? err... bunyi mcm tulisan tu tlisan org pompuan je... errr... saya seorang lelaki.. yg sejati... heheh.. dulu rajin tulis surat.. sekarang rajin tulis SMS je..

ween - jawab jugak.. sebarang pujian tidak akan mengubah sebarang keputusan... jawabbb

chemot said...

comei tulisan. cursive gitu.

addyaholix said...

salam!
hensem tulisan ko haha!

:: Cikgu Wiween :: said...

abg batman mmg kijam! suke sgt tag ween yek. tembak kang :p modem da baik nih. da buleh kembali mengganas secara aktif. muahahaha

Ecah said...

lawooonyerr tulisan.. eyhh.. sofea sedapnyer nama..? macam nama anak buah ecah laa.. sofea alfira.. egegegege..

cikyuyu said...

abggg.. adek xleh jwp lagi tag nihh!
anggap lah adek da jawap yerk!!