Monday, February 16, 2009

PGL punya tag dan PGL punya Teater

Ada seorang puteri yang cantik jelita... namanya puteri gunung lukut (ada hubungan bau-bau bacang dgn puteri gunung ledang.... yang sedang menunggu pinangan dari putera idamannya... tiba-tiba dia telah menyuruh jawab tag - alasannya - dia tak sengaja - alasan yg sama macam alasan yg saya bagi kat dia... klik kat sini kalau nak kenal PGLukut tersebut... percayalah dia memang comel...

okeylah... kita tgk apa Tuan Puteri ni nak...

Wowwww!!! walaupun dia seorang puteri berciri tradisional Lukut... tapi soklannya dlm bahasa omputih U..... ok, jom kita jawab...


1. What is your enthnicity?
Saya Orang Melayu... Mak Terengganu campur Ayah Terengganu jugak... Walaupun wajah saya ada iras-iras macam Jericho Rosales!!!!! **uhuk** tapi percayalah - saya memang langsung takde kena mengena dgn hero pilipina tersebut... sumpah tak ada... tolonglah percaya **merayu sambil melutut ni**

2. What are your interests outside of fashion?
Saya minat kerja-kerja Grafic dan seni... seperti mengarang, menulis (mengarang dgn menulis bukan benda yg sama ke) melukis, menyumbangkan suara *** aktiviti mengundang tsunami***, dan menjahit labuci (?????)... errkkk!!

3. Favorite musicians/bands?
Saya suka Foolsgarden... Peterpan... Hijjaz... ecceli saya lebih gemarkan penyanyi-penyanyi solo...

4. Favorite movies?
saya sukakan citer 'Finding Nemo, madagascar, Robots, - bunyi mcm semuanya cerita kartun je... saya paling suka movie Transformers... memang kelass gilerr... **dan jugak gang bas sekolah** - ayark!

5. What do you plan to study? What do you plan to do for a career?
Saya macam dah tak minat dah nak studi lagi... ntah.. dah tua-tua ni... otak pun dah mcm beku sikit nak belajar lagi... saya lebih byk nak pikir pasal kerjaya - nak bukak kedai buat kerja-kerja grafic sendiri... dah lebih pikirkan pasal bila nak kawin... - hadoiii...

6. How often do you shop?
Tak kerap sgt... sebulan sekali kot masa lepas dpt gaji...

7. Do you have a job/work?
Ada... saya seorang Grafic Designer... ni tgh dok kerja lah ni... tapi sempat pulak curi masa bukak tenet jawab tag... (sila jgn amalkan selalu)

8. How do you afford your clothes?
Jahit sendiri.. hahahaha... ok, tak. Beli sendiri pakai duit sendiri...

9. How do people react to how you dress?
Ntah... tak pernah ada orang tegur pun... kalau pun ada yg tegur dia orang cakap "Hensem ko pakai paju putih"... erk!!!

10. What are your summer plans?
Summer???... errr, summer dah lepas belum hah? ni sekarang tgh winter kan... huhu sejukkk oooooo.... - mcm tak jawab soalan pulak ya... Summer plan - kalau boleh, kalau ada masa, kalau dah cukup duit - pergi bali - nak beli limau bali kat sana...

Siapp... dan ada tag lain pulak... melampau tau PGLukut tu.. sekali bagi tag. nah engkau... sampai dua, tiga... kes nak balas dendamlah ni..

Tag about cellphone

1. THREE NAMES IN YOUR INBOX CELLPHONE?
Cikgu Wiween **errrkkk! apesal pulak nama dia dok atas sekali ni... - dia seorang cikgu jelita macam tiara jekelina (terutama tang bulu idung) mengajar kat Somban... - Jiban - Jiran sebelah rumah yg sekarang tgh kerja kat Petaling Jaya... Naza - kawan baik saya yg sgt baik...

2. YOUR MAIN RINGTONE?
Discoid - lagu apa ntah ni.. yg memang dah ada dlm phone tu... tak suka sgtlah layan ring tone ni. asal dengar sudah... kalau nak best-best dgr layan MP3 kat lappy la..

3. WHAT YOU DID AT 12 LAST NIGHT?
Malam tadi??? ntah tak hengat... rasanya tengah layan baby boy kembar tu (anak sedara) yg degil tak mo tidor... besh jugak - teringin je nak ada anak sendiri. **nak anak - kawin la oiii -

4. WHO WAS THE LAST PERSON YOU WENT OUT WITH? WHERE?
Dgn Naza - kawan baik saya.. pergi mandi kat air terjun...

5. THE COLOR OF THE SHIRT YOU’RE WEARING NOW?
Oren seluar hitam

6. THE LAST THING YOU DID?
Emmmmm... baru siap designkan bisnes card utk satu syarikat tu..

7. THREE OF YOUR EVERYDAY FAVORITE ITEMS?
My I-mac... My bantal dan tilamnya dan jugak nasikkk... hehehe (saya dgn nasik memang tak bisa dipisahkan)

8. THE COLOR OF YOUR BEDROOM?
Warna kayu... sebab memang kayu yg dikaler dgn warnish...

9. HOW MUCH MONEY IN YOUR WALLET NOW?
Kurang dari 100... tak suka bawak cash byk2... kalau nak duit gi cucuk kat ATM (padahal memang takde duit pun)

10. YOUR FAVORITE CITY?
Yeah!! KL... sudaa semestinya.

11. WHAT WILL YOU DO NEXT WEEKEND?
Next weekend???? tak tahu lagi... tak plan apa-apa lagi.

12. WHEN WAS THE LAST TIME YOU SAW YOUR MOM?
Pagi tadi kat umah sebelum pegi kerja...

13. WHERE IS SHE NOW?
Ntah!!! mana saya tahu apa dia buat sekarang... mungkin dia sedang memasak, atau tido, atau tgk tv... atau boleh jadi juga dia sedang mengasuh cucu kembarnya yg degil malas tido tu atau boleh jadi juga beliau sedang berjoging... ?????...

14. WHEN WAS THE LAST TIME YOU TALKED TO YOUR PARENTS?
Pagi tadi jugak...

15. WHO IS THE LAST PERSON THAT TEXTED YOU?
Latip...

16. WHERE DID YOU HAVE YOUR DINNER LAST NIGHT?
Kat umah je... ada gulai lemak telor itik...

17. THE LAST SURPRISE YOU GOT?
Dua tiga hari lepas.. bila seorang kawan - Yan - yang dah lama saya tak jumpa tetiba muncul depan pintu rumah ajak pergi mancing...

18. LAST THING YOU BORROWED FROM YOUR FRIENDS?
Pen merah dari rakan sekerja saya... kerja saya memang tak guna pen. sebab tu bila nak guna pen asyik kena pinjam je.

19. WHO IS YOUR BF/GF OR HUSBAND/WIFE?
"Orang belah sana" - alah kalau citer lebih-lebih pun bukannya korang kenal...

20. WHAT DO YOU FEEL NOW?
Lapar... nak masuk time luch ni...

21. WANNA SHARE WITH WHO?
Share apa? share rasa lapar?? atau nak kongsi nasik yg nak dimakan nanti???

22. WHO KNOWS YOUR SECRET?
Ada beberapa rahsia yg diketahui oleh beberapa orang - rahsia berbeza utk orang berbeza...

23. DO THEY KEEP YOUR SECRET?
Alah! tak kisahlah diaorg nak simpn ke tak... bukan penting sgt pun rahsia tu... kecuali ada satu tu... memang big secret.. - kalau org tu bocorkan rahsia tu, saya stapler mulut dia..

24. ARE YOU ANGRY WITH SOMEONE?
Ya... Dgn Bapak katak yang berwajah hodoh dan bermata rabun dan dgn 3 ekor katak tambatannya... Dgn Yahudi lannatullah jugak...

25. WHAT DO YOU ORDER AT MCD?
Saya tak suka McD... tak baik utk badan saya yg cantik ni... (hak ptuiiihhh) - lagi pun memang tgh dok boikot...

26. THE LAST TIME YOU FELT SO SAD?
Tak ingatlah...

27. NAME THREE PERSON THAT YOU LIKE TO TAG HERE:
Hahah... Saya nak tag Aqies, dan saya nak tag sahabat baru saya kat sini - shitsurei, aprilgurl, ejump dan jugak seri lyana... jawab ya...




****************
Ini cerita hari yg lepas.... (Untuk cD.. saya dah tak tumbuk dinding lagi)



KAGUMMMMM... itu komen saya utk PGL 3...

Untuk membandingkan PGL musim ini degn musim lepas... ternyata musim ini lebih superb!!.. ada beberapa kelainan magic yg begitu menerujakan... elemen-eleman magik yg kelihtan sgt hebat utk sebuah pesembahan pentas sebegini..


cuma saya tertanya-tanya siapa kah ida mariana yg membawa watak bayan dlm cerita ini - lakonannya A++... hebat...

Tetapi Hang Tuah nampaknya lebih pelat berbanding PGL musim lepas... hhhhmm
mm apa-apalah...


apa-apa pun - tiket mahal pun memang berbaloi... puas hati... nak tgk lagi sekali lah...







Ketika inilah kisah bermula...
dua insan bercinta, berjauhan di mata...
menjalinkan janji untuk bersama...
merentas samudera membelah gunung...
sebuah cerita cinta... Yang Agung...

Cintamu bagai cahaya mentari yang membakar wajahku, meski sekilas kurasa namun akan menjadi bekal hingga akhir zaman..."

14 comments:

a.b geldofg said...

prgi tk ajak ye

addyaholix said...

kamu manusia paling rajin jawab tag bang. haha!

cehh tak ajak pon!

aprilgurl said...

Tiap2 tahun nk tgk PGL..tp time nk bei tiket jdik sengallllllllllll (tarik rambut sendiri nih)...
sbnrnya sampai PGL 3 sy x sempat tgk..dh last dh pon... =( sapa ada tiket lebe..meh jual pd patik.

Keri AlHaj said...

ab - saya pun ada org yg ajak dan dah disediakan tiket... balik je kerja, terus bekejar pergi kl... hahah.. dah tak peduli penat dah masa tu... lain kalai kalau saya pergi lagi, saya ajak ek.

addy - hahaha... tak rajin jugak. tapi sebab saya memang suka menulis. apa salahnya jawab panjang-panjang. tak adalah borimg sgt...

errrr... tak sempat nak ajak. smuanya berlaku secara mengejut. lain kali ek..

april gurl - hahah, alang2 dah datng sini saya nak cakap awak telah di tag... saje je nak bagi tau sekali lagi takut lupa.

bab nak beli tiket PGL memang boleh buat histeria di tempat kejadian... huhu. saya pun seb baik ada org belikan - kalau tak, jgn harap nak lepas tgk utk musim ni.
haha tiket lebih ya... rasanya kena tunggu kat pintu panggung kot2 ada org nak tarik diri di saat-saat akhir... kalau ada rezekilah.. (jadi kerja pulak nak menunggu kat situ tiap-tiap malam ya)

Shitsurei Shimashita said...

kita sokonglah industri teater negara, sapa lagi kalo bukan kita tapi harga tiket main peranan penting wo!
yalah, mana mampu kalo dah tahap suku bulan gaji tp kalo dah minat menabung lah kita.

wa ingat nak saving gi tgk world cup kat RSA ti. Bos kasi cuti k?

Che Mat said...

wah! chime pun tengok PGL juga yer. date bila tu? tak jumpa pulak kita disana yer.. :D

:: Wiween :: said...

ceettttttttt pecah rahsia nama pemes beta aje. PG Lukut tuh. abis laa suma org tau. mau kena belasah abg batman nih!!!

errk..gulai lemak telor itik. Masakan biasa org n9! ;) besh tu bak ar sket. gagaga

and ada sikit correction (tiba2 mengomen sebagai cikgu pulak kihkih)..sila lihat question #20 :

20. WHAT DO YOU FEEL NOW?
Lapar... nak masuk time luch ni...

LUCH??? LUCH tu apakah?? Lucahkah? ekekekekekekekekek

Keri AlHaj said...

shitsurei - ya... sokong jgn tak sokong... tapi bab harga tiket tu ada jugak yg murah kann... jgnlah beli yg tiket ratus-ratus punya. yg 30 hengget kan ada...

cheMat - itulah dia... tak de rezeki nak jumpa. kalau tak boleh suruh cheMat belanja makan malam tu kann..

ween - laaaa... biarlah org tahu. tak baik simpan rahsia lama-lama... nanti hang buah nak dtg meminang dia tak tahu sape, pasal pgLukut asyik dok sembunyi diri je...
masak lemak telor itik - semalam punyalah... 2 bijik saya makan..
dan...
Haku menyampah betul dgn cikgu ni... tak de kerja lain, nak cari org punya salah ejaan jee... nyampah..

:: Wiween :: said...

see...masih x dpt tima keyataan laa tu bila masih di gred c. gagagagag :P

usaha gajin2 dalam tag seterusnya! kiukiukiu

theblabber said...

bestkan pgl? aku juga pergi menonton.
never get bored!! :)

cDeeAbdulRazak said...

tu diaaaaaaaaaa..
best gile kan, mahal cene pun yg penting puas hati.. mmg berbaloi. Ermmm stephen tu just hafal dialog jer... kalau perasan tiap bait2 yg dilafaskan terkadang tanpa selitan emosi dan entonasi..

walau apepun watak Hang Tauh mmg hidup... dan yg paling pert suara dia... teruja.

p/s: mekacih coz x tag kali nie... huhuhu

Keri AlHaj said...

ween - huhu... kena ikut jugaklah. tak baik durhaka cakap cikgu... soba! soba!

miezi - besttt sgt!!! salam kenal ya. mekasih sebab singgah...

cD - itulah dia, walaupun stephen tu berlakon memang bagus tapi rasa mcm sikit ralat - hang tuah berwajah omputih... rasanya saya lebih sesuai utk watak tersebut... gagagagaggg - **memang comfirm jualan tiket jatuh merudum***
- sebenarnya nak tulis gak nama cD utk tag tu, tapi bila pikirkan utang tag yg lpas2 pun tak buat lagi - takut byk pulak nak menjawab kat akhirat nanti pasal tak selsaikan hutang - hahahahaha

i.am.me. said...

huwaa..sob2 sob2..takde rezki lagi nk ber PGL..huhukk..

kesibukan yg melanda..maaf ye encik..

eqbalzack said...

salam singgah ke blog tuan!...peminat pgl juga rupanya...