Thursday, October 16, 2008

Oh Ya....

Oyya... bersempena meraikan hari kegembiraan utuk seorang kawan kita yang menyambut hari lahirnya 16/10 beberapa hari lalu... saya nak ucapkan selamat hari lahir kepadanya dgn tulus hati saya... SODEP selamat hari lahir semoga sejahtera dan panjang umur, sihat, dan happy selalu... Tahniah atas pertambahan usia... Dan, Takziah sebab dah makin tua..

Oyya... masih ingatkah lagi pada buku yang telah dihadiahkan kepada saya "KISAH PARA NABI" yang berketebalan 986 muka surat seperti yg saya ceritakan pada cerita yang lepas-lepas...
Alhamdulillah... saya sudah menghabiskan bacaan saya dengan penuh kesukaran dan kebosanan... Maklum, membaca buku-buku berunsur agama (kitab) seperti itu tidak semudah membaca novel2 cinta dan lebih sukar dari membaca buku motivasi... Tahniah kepada diri saya sendiri kerana berjaya menyudahkan buku teladan yang penuh pengajaran tersebut...

Oyya... bercerita pasal buku... masih ingatkan pada cerita saya mengenai saya memiliki 2 buah novel "KETIKA CINTA BERTASBIH" Karya penulis Indonesia tersohor yang menulis Novel Best Seller "AYAT-AYAT CINTA".. Atas kesilapan teknikal saya memiliki 2 buah novel "KETIKA CINTA BERTASBIH" kedua-duanya adalah dari episod dua (Oyya - Novel ini mempunyia 2 episod sebenarnya)

Oyya... Dua hari yang lalu.. Tahukah betapa gembira dan terujanya saya ketika saya sedang bekerja, adik saya menelefon dari rumah mengatakan saya menerima satu bungkusan, bingkisan dari SOMBAN... errr, dari port dickson sebenarnya... Ehh.. dari Lukut lah... Adik mengatakan saya mendapat kiriman sebuah Novel "KETIKA CINTA BERTASBIH (EPISOD 1)... Yihaaaa... Teruja... teruja.. teruja...

Oyya... Novel ini telah dikirimkan dari rakan blogger- WEEN... Cikgu kita yang glamer tuu.. **Ntah nape, 2 ,3, hari ni dia diam je... Nah menikah kot** anyway... terima kasih banyak2 sangat atas pemberian penuh makna tersebut... gembiranya saya tak tergambar kata... - tapi anehnya pembacaan kali ini, saya sudahkan bacaan episod 2 dulu, disambung dengan episod satu...
Oyya... berkebetulan pula, saya punya dua buah novel yang sama, nanti saya akan kirimkan sebuah darinya untuk WEEN... tapi jgn tunggu dulu... akan diberitahu nanti...

Oyya... Terkejut juga, ZUL yang telah memiliki domainnya sendiri (Tahniah) telah menganugerahkan blog saya ini sebagai "ANUGERAH BLOG GILER BEST" Huhu... best ke???
Oyya... baru teringat, dulu DEK PAJELI jugak telah menganugerahkan saya Award yang sama... Hmmm, dua orang sahabat blogger menganugerahkan saya Award yang sama... "BLOG YANG GILER BEST.." agaknya, memang bestlah kot...

Oyya... penganugerahan award ni sebenarnya disertakan dengan syarat... - Syaratnya, kena anugerahkan Kepada rakan-rakan bloger yang lain pula... OK... Tak de hal... Ramai rakan2 bloger saya kat sini yang pada saya mempunyia blog yang giler best...
Saya nak anugerahkan pula awrd ini kepada:
1. MR CAPPUCCINO
2. ladyeena
3. sufi idany.
4. cikgu ween(rasanya Ween pun dah pernah dapat anugerah ni)
5. kak lawa(Kak lawa pun dah pernah dapat jugak)
6. DIR & Fara(dir pun dah penah jugak dpt award ni)
7. POK CIK ASMADI
8.CheMat & Kak CT
9. sodep
Oyya... tambahan seorang lagi... Untuk Si Manis Puteri EZZA juga...

Oyya... dah lebih 5 orang tu... sepatutnya 5 sahaja...

Oyya... Sejak bertukar kerjaya 3 bulan yang lalu, tugasan saya sakarang tidak lagi (bukan tidak lagi - jarang) berurusan dengan penggunaan Adobe Photoshop... Tapi lebih banyak menggunakan Adobe Ilustrator... Ketika biasa menggunakan Photoshop, saya sangat gemar melukis potret manusia (bukan dengan effect ya). Sudah lama tidak memotret. Bimbang juga akan kehilangan skill..
Huh! kerana itu, sehari dua ni saya berjaya juga menyudahkan sebuah lagi potret
(di hasilkan ketika masa-masa lapang yang sedikit)

Model: Muizz Haikal dan adiknya (errr, adik Abang Muizz ni sape nama dia ya?)

klik atas gambar

Oyya... semoga ayah kepada dua model dalam lukisan saya tu tidak menuntut wang royalti atau menyaman saya kerana menggunakan anak2 mereka sebagai model tanpa kebenaran - (di harap juga dapat meninggalkan alamat lengkap anda, kerana apabila potret ni siap sepenuhnya, akan di print dan dihantarkan kepada anda sebagai tanda kenangan --- gituuu...)

Oyya... Tiada idea hendak bercerita sebenarnya... jadi saya gunakan sahaja apa yang ada untuk hasilkan entri kali ini... errr... diharap tidak membosankan...

Oyya... sudah tamat di sini ... sekian...

13 comments:

Ad Rifza said...

Oyyaa..pernah baca novel ayat2 cinta..tapi sekerat jalan bila tak brapa faham baca bahasa indonesianya pak..Tapi skrg novel tu duk dgn kawan pompuan kat opis selepas dipromote oleh Ad..haha..Tak baca habis leh promote lak...Bisakan?..hehe..

Keri AlHaj said...

Oyyaa... lupa kok mahu di cerita'in, Ayat-ayat cinta selain dlm bahasa indonesia ada jugak diterbikan dalam versi bahasa Malaysia... lebih mudah utk difahami.. -sila dapatkan dipasaran sekarang (promate sikit)...

Ya Bisaa... Pada saya novel tu, novel berilmu - Soal ilmu perlu di promoate kempada semua...

I-sya said...

salam chimera... em nak tanya ler.. i really berminat tengok potret yang you lakarkan tuh. if i nak suruh you lakarkan potret tuk i baper ek you charge?

cappuccino said...

chime..terharuuuuuuuuuuuu...rasenye cam meleleh ayaq mate hehheeh...balik2 opn house rmh kwn jap td trus online..tgk2 blog chime dh ade award utk sy hehhehe..tq..tq....dgn rase rendah diri ceq menerima anugerah ini dgn pnuh berbesar hati...ne wat ceq cayang chime ne heheheheh..

lawa sngt2 ler gmbr sikecik 2 org tuuuu...suke sngt2..thanks chime sbb potret kan gmbr diorg tu...terharu edisi ke2 ne huhu...adik nia tu name penuhnye Rania..born in uk march lst yr..brape jute ler harge yg nk kene byr kt chime ne hehhee...pasne leh superimpose gmbr papanye bg machoo sket heheheh...thnx ye chime..

Zulhatfi Aziz said...

wah chime.. potret tuh cun lor.. memotret gambar sy pulak lak.. kene charge tak? hehe..

-www.zulhatfi.com-

Sufi Idany said...

Salam abg chime... sihat ke?
ida tak bper dlam mood yang betul ni... tp sempat gk baca blog abg ni.... nince... bper byk oyya da... huhuhu...

neway... thanks tuk award yang abg pjgkan... nnt ida tempekkan ek...

tahniah...abg berjaya abihkan kisah nabi tu dengan jayanya... jadikan itu motivasi diri tuk abg... ida lak jenis suka beli buku motivasi n buku2 agama... tp jrg di abihkan pembacaannya... huhuhu.... tk der kekuatan mcm abg kot.... hihihi...

pjg mcm n3 lak komentar ida kali ni....

Sufi Idany said...

abg... ida pun nak ty mcm noraishah yahaya tu tykan... kalu nak abg wat scretch mcm potret abg muizz tbper ek... ?

IamYonna said...

byknye oyya..huhu..

comel gile potret tu :)
lukis gambar yonna leh tak,abg? hehe :D

yonna tgh nk bermain2 ngan adobe ni.
adeh la gile susah :D

:: Wiween :: said...

ehem.
ure welcome. enjoy ur reading k! ;) *tah bile laa dia mau baca citer tu agaknye :p*

Bukankah tarikh besday sodep chime buh 15/10 mulenye?? suda tukar yek. Takut cikgu gangster nampak ke? agagaga ;p

err..potret budak berdua tu cantik sgt! Nanti lukis potret ween plak. INI ADALAH ARAHAN. :P

Pandai2 kata ween pi menikah yek. Tembak mau???? :P

:: Wiween :: said...

Ops..
Lupe!
Tengkiu for the award. Chime mmg baik ati. :p

Keri AlHaj said...

noraishah - kalau nak suruh wat gambar tu, bagi gambar... saya blh tolong buat...

bro coppucino - open house tok beretti ni... Iseehhh.. Rania ya.. best nama tu, err, Rania binti apa ekkk??... tak payah bayar juta2 pun tak pe, bagi alamat tu... nak hantar gambar tu masa siap print nanti... buleh dok??.. gamba pok dio, nanti kawe superimpos bia jadi supo otromen.. otromen pun ensemm jugokk dok...

zul - bagi gambar zul, saya buatkan

sufi - saya pun nak abiskan buku tu dgn susah payah jugak sebenarnya.. semangat pun tak kuat mana sgt, paksa je... nak suruh wat gambar, bagi gambar tu dulu..

Yonna - bagi gambar yonna... yg besar dan jelas... adobe tak susah mana pun.. kena selalu praktis... bila mahir macam2 boleh buat...

Ween - alahai, pasan ke dah tuka tarikh... bukan takut cikgu perasan, mulanya baca kat entri sodep dia tulis 15/ then saya pun tulis lah 15... pastu dia call kata salah... suruh tuka ke 16... cepat2 tukar balik... kalau nak potong markah, potong markah sodep ya...
Buku tu dah stat baca dah ni...
okey, akan dilukis dgn senang hatinya tapi sila sertakan gambar yg jelas... buleh???

cappuccino said...

chime btul ke nk pos ne...ish2 susah2 plak...tapi kalo rase xsusah ok gak hehehhe...ne addressnye:
md.rusdi md.nasir
56 Ellerton Road
Sheffield S5 6UG
United Kingdom
emel sy: rusdinasir76@yahoo.co.uk

ish2 segan ler plak ne..terhutang budi plak ngan chime ne..

Keri AlHaj said...

tak de hutang apa-apalah bro... ni hadiah raya utk bebudak berdua tu je...