Saturday, November 15, 2008

jom selesaikan... sebuah entri tag sepenuhnya -

Dengan Nama Allah... - (tu pesan emak... setiap kali memulakan sesuatu dahulukan dengan menyebut nama Allah)
** tak dpt menahan diri dari menulis sesuatu... padahal tajuk entri adalah mengenai tag semuanya**
Ok kita jadikan entri ini untuk menjawab tag...
Sape ye yag tag saya:

Mula-mula sekali dari adik saya DIR... soalannya seperti berikut... kita selesaikan...

1.The last person to tag you was ?
- Last sekali... Siti Nurhaliza tag saya... huhu... sebelum tu Amy Mastura... errrr... saya berhubungan dengan kedua-dua artis inikah?? tidak.. tidak sebenarnya... last sekali saya di tag oleh Cikgu ween. tapi tag dia suruh buat sama dgn tag yang ameer suruh... kejap lagi saya jawab yang mereka berdua ni pulak...

2. Your relationship with him/her ?
- Cikgu ween dia awek saya... errr... buleh ke ween...- ween pun jawab - "aku report kat Kak S*** nanti... siaplah engkau dia kerjakan "

- ween adik comel saya kat sini... tapi dalam arena keganasan, dia musuh ketat saya pasal saya Batman dia Joker... saya jadi lipasman, dia dah lari pecut tanpa meninggalkan jejak.. heheh...

3. Your 5 impressions towards him/her ?
- Dia seorang yang kelakar walaupun dia gangster... hhhmmm senang cakap gangster yg kelakar
- Dia seorang yang gangster walaupun dia kelakar... ok.. dia seorang kelakar yg gangster (pusing2 ayat je)
- Dia sangat baik hati walaupun dia gangter... - gangster yang baik hati

- Ada masa dia seorang yang jiwang (agak karat) walaupun dia gangster... - gangster yang jiwang
- Dia suka makan ayam walaupun dia gangster - gangster yang suka ayam

4. The most memorable thing that he/she has ever done for you ?
- Dia menghadiahkan saya sebuah novel 'Ketika Cinta Bertasbih episod satu' setelah saya habis membaca buku 'Ketika cinta bertasbih episod dua' terlebih dahulu... Saya sangat tersentuh apabila dihadiahkan dengan bahan-bahan bacaan... - "alamak, dia bagi aku buku... seronoknyaaaa...." gitulah lebih kurang dialog spontan yang akan keluar.. errr... mekasih ween... mekaseh daun keladi... kalau ada buku2 yang lain pulak blhlah bagi lagi... tapi buku matematik saya tak mau...

5. The most memorable words that he/she has said to you ?
- Errr... U hensem lah!!! ... eh!!.. ada ke ween sebut macam tu dulu... tak de kot... ok, yg paling besh, dia panggil saya abang batman - bukankah batman tu seorang yang ensem... (suka sangat perasan)

6. If he/she becomes your lover, you will...
saya akan cuba membahagi-bahagikan masa sebaik-baiknya utk 'orang belah sana' dan untuk dia juga... mestilah kena adilkan... tapi 'orang belah sana' kena lebih sikit... pasal dia lagi tua... (isteri pertama... ngeeeeeee!!!)

7. If he/she becomes your enemy, you will...
saya akan tembak dia... dan dia akan tembak saya... sebagai musuh, kami memang suka tembak menembak... maklumlah gangster... joker bila dah jumpa batman mendape lagi yg diorg buat selain tembak menembak...

8. If he/she becomes your lover, he/she has to improve on...
-Ntah... saya tak tahu apa yg kurang kat dia... dia baik... lawaaa... tapi saya dah ada yang punya... hallahhhhh...

9. If he/she becomes your enemy, the reason is...
- reason masih sama... sebab dia joker dan saya batman errrr... joker ngan batmankan memang musuh sejak azali...

10. The most desirable things to do for him/her are...
- hah??? errrr... emmmm... errrrr... eh...

11. Overall impression towards him/her is...
-baik budi bahaso ha... bertuah sape dapat dia... dah lah baik, lawa... pandai pulak masak mee berunsurkan pasta...

12. How do you think the people around you will feel about you ?
- ramai orang suka kawan dgn saya... diorang mesi rasa saya ni baik... errr, agaknyalah...

13. Who is your ideal ?
-Mak dgn ayah... juga orang belah sana...

14. What do you hate about yourself ?
-takde apa-apa... semua ok...

15. For the people who care for you and like you, say something about them.
- mekasih byk2... tanpa saya siapalah anda... hehehe... over mamat ni...

16. Bra or panties ?
- Bra??? macam tak cukup besar lah pulak kalau nak pakai bra... **errr... jawapan berbau lucahlah kah** ok tukar jawapan lain - Bra or panties... kedua-duanya saya nampak ada di tali jemuran pagi tadi... tapi petang tadi dah tak ada dah... ada orang dah angkat lah tu

17. Chocolate or ice-cream ?
-Saya pilih ice cream coklat... kalau coklat perisa ice cream ada tak ha?

18. 10 people to tag
1 Kak lawa
2 Bro Coppucinno
3 cikgu ween
4 pajeli
5 eena
6 Dek yuyu
7 kak Ct
8 Che mat (maknanya Kak Ct kena buat satu, che mat kena buat satu)
9 Dek Yonna
10 Dek Ryan

(nama-nama yang diberi adalah hiasan semata-mata... tak perlu keluarkan dialog "Alamak! aku kena tag lagi" - tak ada sape yg kena pun sebenarnya - sekadar nak jawab soklan yang berikutnya sahaja)

19. Who is number 2 having a relationship with ?
- Coppucinno - dia dah ada isteri yang lawa... !!!

20. Is she/he a male or a female ?
- kalau dah ada isteri tentulah jantan... hayyoohhh...

21.If number 7 and 10 got together, would that be a good thing ?
-Kak Ct dgn Ryan...??? together sebagai madu ke??? no.. no.. no... itu bukanlah perkara yang baik dan bagus... tapi tak tahulah... cuba tanya cheMat pulak... kot2 dia suka... heheheh... ampun cheMat... ampun kak CT...

22. How about 5 and 8 ? When was the last time you had a chat with them ?
-eena dgn cheMat..??? bila ya last sekali kita sembang... tak hengat lah pulak...

23. Is number 4 single ?
-Pajeli??? dia kata dia single... tapi saya tak percaya sgt. mesti ramai awek dia tu...

24. Say something about number 1.
- Kak lawa... hmmm... dia adalah seorang wanita yang lawa dan sangat baik serta kelakar... yg penting sekali, dia adalah bakal mak mentua saya 10 tahun dari sekarang... hahah...

25. What do you think about number 3 and 6 being together ?
- setelah di asuh dengan betul... dek Yuyu akan menjadi jokergal yang ke seterusnya... cikgu wenn akan mengajar dia selok-belok macamana nak jadi jokergal yang betul dan ganas...

26. Describe number 9.
- Dek Yonna... Dia seorang yang comel, bijak, kelakar juga... saya suka baca hasil tulisan dia...

27. What will you do if number 6 and 7 fight ?
- Dek Yuyu dgn kak Ct... ngape nak gaduh pulak... diorang berdua ni baik hatilah... tak akan gaduh2 nya...

dan...
ehhh!! dah abis ke??


Okey... berikutnya tag yg lain pulak... datangnya dari ameer green... dan, cikgu ween juga memberikan tugasan yang sama untuk saya selesaikan...

tag ni sedikit menyentuh perasaan saya sebenarnya... rasa mcm tak besh je... tapi tak pe... saya jawab je...

tag berkisar tentang WHAT IF YOUR EX SID THESE TO YOU???


hi. how are ya?
Hari ni sihat...
Dulu... masa awal-awal awak tinggalkan saya... saya sakit sangat... tapi masa dah sembuhkan saya... saya happy sekarang ni...

hey! you wanna go to mall?
Errr... boleh ke... tak payahlah... kita sembang kat sini jelah

i love u
Yeah!!! i love u too... tapi saya dah ada orang lain sekarang... dia dah berjaya buatkan saya untuk tidak ingatkan awak terus menerus... tapi di ruang yang paling dalam (mcm lirik lagu siti ni) awak masih ada walaupun dah makin samar...

do you want some cookies?
cookies? eh! awak kan suka cis cake... almon london ada tak??...

can u take me a picture?
tak boleh... saya mintak maaf... saya tak sanggup... gambar2 awak pun semua saya dah simpan dlm kotak dan saya ikat kemas-kemas sebab tak mau tgk lagi dah. Harap awak faham...

help me in my homework!
homework?? meh sini.. mana satu yang nak saya tolong...

here's my gift to you..
... ... ... saya nak ambik. tapi rasanya tak boleh... saya mintak maaf... tapi mungkin awak yg perlukan hadiah... saya hadiahkan al Fatihah untuk awak - (al-Fatihah)....

lets just be textmates
...

do you want me to buy you an ipod??
ipod?? saya dah adalah.

lets sit together in the bus
eh!! awakkan tak suka naik bas... nanti mabuk...

hi baby..
hi honey...

you still cute
hahaha... iya ke?? ari tu saya kurus sekejap tau (sekarang pun kurus jugak)

i still love you
Really??? macam saya bagitau tadi... i love u too... tapi saya dah ada pengganti awak... dia pun baik jugak... cantik... saya mintak maaf... tapi saya kena lupakan awak.

can u visit my house??
Maksud awak, rumah mak ayah awak?? hmmm saya selalu jugak pergi. dia orang masih sihat. family awak yang lain pun sihat. diorang semua dah boleh terima hakikat dan sedang lalui hidup seperti biasa... Oh ya... adik awak si Zurina tu, dah kawin 3 bulan lepas... saya tengok dia, jadi teringat kat awak. muka dia ada iras awaklah...

do you love me??
Jangan tanya soalan macam ni... awak dah tahu jawapan dia... tapi, saya juga dah cintakan orang lain sekarang ni. sama macam saya cintakan awak dulu... (kenapa tgn saya menggigil ni)
.....
.....
.....

dah habis... baguslah...
minta maaf kalau saya ter'emo' sikit... tag ni bukanlah mengenai ex saya... walaupun ia berkaitan dgn kekasih saya yang dulu... saya tak putuskan hubungan dgn dia... dia tak putuskan hubungan dengan saya... saya sayangkan dia... tapi Allah lebih sayangkan dia... Semoga dia sentiasa aman kat 'sana'.... tolong jgn buat tag yg macam ni lagi ya... (segala jawapan sekadar memenuhi permintaan)... errrr... meluatkah???


Okey... dah sudah. tak mahu sedih-sedih lagi. mari kita lupakan perkara sedih...


9 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

tag nombor satu tu sgt bagus. tp ade sedikit ayat pusing-pusing. sila perbaiki dlm assignment akan dtg. kali nih bg A- saje. agagagaga ;p

err..sedey lak baca psl ex tu. xpe chime, doakan byk2 arwah tu tenang di sana. ween pun sedey gak bile terkenangkan arwah bestfren ween, Charlie. Tp bile pikir yg dia bukan ke mana-mana, dia kembali kpd Tuan Empunya, ween rase syukur. :) Moga dia tenang di sana. Mcm tu jugak dgn ex chime..Amin..

Jgn sedey2 yek abg batmanku! *hugs*

i-chimera said...

aleyyyy... mentang2 kena puji byk terus kata bagus ya... hmmm A-... kira ok lah. ln kali kalau jawab tag lagi kena puji ween abis-abis lah... baru boleh dpt A+...

Tak sedih sgtlah ween... terjentik sikit je... jentik2 manja kata bro coppucinno... Ya, kita doakan mereka aman kat sana... AMIN!!!!!

:: Cikgu Wiween :: said...

cehhh puji-pujian hanya laa bg Allah okeh! chime puji melambung pun tetap dpt A-. agaggaga :P

i-chimera said...

errr... bibir u sexilah... (ha dah puji... dah blh dpt A ke tak lagi ni)

Amer Aan aka Green Arrow said...

kater xnk jwb....
kan da teremo tu.
kihkih

..

cikyuyu said...

kui2.. mujur abgku dop suh wat tag hok nie. kuang3

Sufi Idany said...

erm...
1st tag tu tak rasa paperpun.....

2nd tu tibe2 ada yang bergenang di tubir mata.... abg cekalkan hati.... org sebelah sana cukup kuat untuk terus bersama abg....:D

Alfatihah utk arwah... (walaupun ida tk kenal dia)semoga dia tenang di sana.... amin.

:: Cikgu Wiween :: said...

bibir sexy ke x sexy ke tetap A-! :p

i-chimera said...

ameer-tak berapa nak jawab sgt sebenarnya... tapi sebab org dah bagi tu... buat jelah...

dek yuyu - bagi relax dulu sehari 2... pastu akan di tag semula heheh

ida - dah tak de apa2 dah... mende dah lama dah.. tak ingat sgt. ingat pun sikit je... org belah sana pun hebat jugak...

ween - iyalah... A- pun A- lah... pasrah