Wednesday, December 3, 2008

Hari-hari tertangguh...

Tuhan Tolonglah....

Semakin hampir usia... rasa masih tak ada pencapaian dalam amalan seharian. Solat wajib masih jauh dari sempurna, yg sunat apatah lagi... Jadi bagaimana hendak mengimpikan syurga? Adakah kerana sememangnya mengejar dunia, lalu dunia semakin jauh melarikan diri? Tuhan...tunjukkanlah jalan yang benar. Semoga hari-hari mendatang ini lebih baik dalam menentukan hala tuju yang lebih membawa keredhaan Allah dan mudah-mudahan kepada manusia sejagat.

Ok, mohon tulisan ini dibaca dengan hati yang tenang... kepala dingin dan sikap yang jujur. Jangan anggap ianya sombong... ini cuma tulisan sederhana yang sudah lama tertuang. Haahaa salah satu angan-angan terpendam adalah ingin punya perpustakaan di rumah yang nyaman.. cukup bebas udara (angin bebas untuk keluar masuk).. letaknya di daerah yang rimbun dengan pohon merendang..... boleh beristirehat tenang sambil baca buku dan menulis disana...
Aahhhh, semoga mimpi ini tercapai...

Ya.. mudah-mudahan... InsyaAllah..

8 comments:

Tirana said...

Chime..

Angan-angan kita sama..Saya juga sering berangan-angan untuk mempunyai mini library di rumah di mana saya boleh menghabiskan masa dengan membaca dan menulis secara aman dan tenang tanpa gangguan. Insyaallah tahun depan mungkin boleh jadikan angan-angan itu sebagai satu kenyataan bila saya berjaya memiliki rumah sendiri. Namun kita merancang, Allah yang menentukan. Saya hanya mampu mendo'akan yang terbaik.

Moga angan-angan dan mimpi Chime juga akan tercapai satu hari nanti.. Tak mustahil kan? Cuma kena berusaha untuk merealisasikannya.

:: Cikgu Wiween :: said...

insyaAllah akan tercapai. nanti bile chime da ade library kat umah tu buleh laa jokergal anto 'bungkusan bom grenade' lagik cam aritu bior meletop library tu baru rock. agagagag :p

AiE bAhRi said...

InsyaAllah angan2 abg chime tercapai jika diiringi dengan usaha..

yOnnA said...

betul abg.
makin lama masa bergerak.
rasa mcm tiada bekalan amalan..
hurmm

i-chimera said...

tirana - moga impian kita yg sama ni akan tercapai... insyaAllah... ya, dan impian2 yang lain juga...

ween - hadoiiilahhh.. penat je org bina, dia senang2 je nak bom tau.. library saya nanti akan dibina dgn bahan kalis bom...

aie - InsyaAllah... moga tercapai

dek Yonna - itulah dia kan... bila dah makin tua ni, blhlah pikir tentang kekurangan2 yg masih byk lagi... kalaulah kejap lagi Tuhan panggil kita... erkkkkk...

cappuccino said...

chime..mudah2an gitu lah hendaknye..sorry xsempat nk berblog dh loni..blog pn dh bersawang dh..byk keje bedo'oh loni..keje..keje..keje..xhbs2 keje..entah ler labuuuuu...moga chime hepy sokmo..

Ecah said...

huh dassatnyer chime nak wat mini library siap kalis bom.. anyway, semoga impian tercapai.. insyaAllah..

i-chimera said...

bro - bz bedo' oh ko?? uh uh uh... letih dih.. tapi tak po.. pah ni nok gi honeymoon lagi dok.. buleh maing salji kalu tensen2 sangak.. heheh.. ABC Satuuuuu!!!!

ecah - ciri2 keselamatamn dari serangan pengganas tu... hehe.. Moga2 impian kita semua tercapai...