Thursday, December 4, 2008

Pilihan sentiasa ada

Fuhhh!!!... kebelakangan ini, kehidupun dilanda kesibukan yg berterus-terusan... hingga tak sedar waktu yg berlalu. mula 9 pagi... tiba-tiba sedar dah pukul 6.00 petang... sibuk... bz... sibuk... hingga tak sempat utk memikirkan perasaan sedih.
Teringat satu artikel yg dibaca (atau didengar dari kuliah agama) salah satu tanda hampir hari kiamat, ialah waktu akan jadi semakin singkat.
agaknya inilah yg dikatakan waktu semakin singkat itu. bukanlah waktu yg ditetapkan 24 jam sehari menjadi 23 jam atau 22 jam... tapi inilah dia. kesibukan tugas yg berterus-terusan sehingga tak cukup waktu sehari nak selesaikan.. ok... cukup kat situ dulu..


"We always have a choice" (mengingatkan tentang kata-kata yang diucapkan dalam Spiderman 3)

Kebelakangan ini tak tau kenapa saya ingin menulis tentang soal perasaan dan peranan ‘teman’ dalam hidup ini..

Saya akhirnya belajar membuat setiap detik kehidupan ini “bererti” untuk dinikmati. Tidak mudah, tidak juga susah kalau kita memang mahu. Namun akhirnya kita sedar ada waktunya kita tidak mampu melewati setiap isi hidup sendirian. Hidup itu seharusnya balance dan tidak terlalu berlebihan..

Kita perlu sahabat..teman.. yang mampu menopang dan menguatkan kita bagi menempuh ranjau suka duka perjalanan hidup ini. Life is a journey and we need friends.

What do you think?

Di kesempatan ini, I would like to thanks to Naza dan Fuad... dan Sola juga.. dan tentunya juga 'orang sebelah sana' yang selalu dan sentiasa menjadi “pendengar” yang setia, menjadi sumber yang mengangkat saya dan menjadi “pengkritik” yang menyeimbangkan emosi saya dikala masa-masa sulit dan berat untuk ditempuhi...

6 comments:

jiejah said...

betul .. pilihan sentiasa ada cuma terkadang kita tak nmpk dek kerana minda yg terkatup ..
adiossss

AiE bAhRi said...

Abg chime..
mmg terasa waktu semakin singkat..kdgkala tak sedar matahari hampir terbenam.tetapi jgn smpai kesibukan itu sehingga kita lupa tangungjawab kepada yg maha Esa..
Oleh itu, nikmatilah hidup ini kerana hidup ini umpama aiskrim, kita hendaklah nikmati sebelum ianya cair..

Teruskan perjalanan kerana perjalanan itu yang menentukan pilihan yang terbaik.=)

:: Cikgu Wiween :: said...

byk da tanda2 mau kiamat skang chime. kite get ready jek laa kan? ;)

sahabat mmg penyeri idup. walaupun hayat dia da tade, dia xkan ilang dr memori :)

hans said...

itu la pasal
sokong2
aku main game ari2 sampai xsedar dah pagi..
pastu tidor bangun petang
sedar2 dah 3minggu dah cuti semester berlalu
haih

Amer Aan aka Green Arrow said...

kita x tau ble nk kiamat..
jd buat la amal ibadat slalu...
btul x?

Ad Rifza said...

Yup pilihan sentiasa ada tetapi keadaan yang menyebabkan kita tidak bisa memilih dan dipilih..Mungkin waktu itu akan ada dan kita akan memilih suatu hari tu yg jelas amat bererti untuk setiap manusia..
Life is a journey and we need fren??..Yup itulah kehidupan yg mana kita tidak boleh hidup sendirian tanpa teman..Diri rasakan kosong tanpa teman2 disisi...hmm