Tuesday, November 18, 2008

Tag 3 serangkai... hayyohhh...

Oklah... kita terus ke point utama... tanpa dimulakan dgn ayat pembukaan...
saya di tag lagi... hayyohhh... ada beberapa sebenarnya... tapi saya akan selesai kan mana yang sempat dulu lahya.. mana yang tak sempat, saya buat lain kali je...

memula sekali dpt tag dari dir... dir... ooooo... dir... adik saya yg berjanggut ensem tu... ya! janggut dia memang ensemm...
kita teruskanlah dgn soalan dia...

1)If you were free to change your name then what's yours?
Saya akan tukar nama saya menjadi Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat... heh!! best kan nama tu... rasa macam berkarisma je sape-sape yang dpt guna nama tu...

2)You are known as M'sia most hottest man/woman, will you prefer 'warung' for lunch?
- Warunggg??? Eeee... Apa kelasss... huhu... **berlagaknya aku** ok.. fine... warung pun best apa... masakan dia sedap-sedap... saya dating pun selalunya makan kat warung je.. opsssss!!!!!... org kat warung tu pun dah tahu dah apa minuman biasa saya... cuba pergi makan kat hotel, pastu bila waiter dtg bawak menu... pas tu ko jawab "biasa ya"... mampus ko kena gelak guling-guling dengan dak waiter tu...

3)You are hunted!! You should bring 3 most important belonging!!
Masa tu saya dok sorang-sorang kan??.. orang belah sana tak terlibat sama kan?.. ok, saya kan capai Duit 5juta... dgn IC... errr baru 2 tu. okeylah.. satu lagi saya capai seluar.. sebab masa tu saya tgh pakai kain pelikat... pastu duit 5 juta tu dah blh beli macam-macam.

4)Suddenly a beautiful "jin Ali Baba" looks like Era Fazira appear while you in toilet and you need to complete all 3 wishes in 3 second or she will "show" your 18SX pic in internet! What is your wishes?
- Gambar 18sx saya tersebar kat internet... mcm besh je... pastu mesti glamer kan???...
dlam masa 3 saat.. mendapelah yg saya sempat mintak... nak bukak mulut pun tak sempat... bagi masa lebih sikitlah... ada ke 3 saat...

5)You have 10 minute to live... what will you do?
- Dapat mengucap pun kira dah cukup baik dah... nak buat apa mende lagi...

6)You drive BMW, ride Harley , wear Padini's top to bottom and a hot girl/boy dating you , but only 5 Hinggit and no credit card in your pocket!! So where to dine?
- Eh!! yang... i tak leh belanja u...hari ni I puasalah... Hari nikan isnin... I selalu buat puasa sunat isnin dgn khamis... (kalau kejadian tu berlaku pada hari isnin atau khamislah)
- I tak leh makanlah... I kena gastrik... ***errrkkk!!! bukan ke org kena gastrik tak boleh berlapar*** - tapi soklan tu kompius sikit... kalau saya bawak BMW, macamana pulak blh bawak Harley???? tak paham.. tak paham...

7)You've reach the moon, what will you place on it?
- hah!! errr.. pacak bendera malaysia dahlah... saya kan patriotik.. tapi kalau rasa nak capai bulan... minumlah kopi cap kapal api...

8)You are Brad Pitt/Angelina Jolie, who will you bring to The Red Carpet Ceremony?
- Mestilah saya bawak 'orang belah sana'... ni dah siap pakai baju songket segala ni.. pastu kat sebelah saya dgn sebelah 'org belah sana' tu ada org pegang kipas dgn payung... pastu ada org pukul kompang meriah... ada silat-silat... ada orang ramai... ada flash kamera yg tak berenti... Err.. ni Ceremony apa sebenarnya ni... kenduri kawin ke...

9)You found a bag with 5 Million ringgit inside it! What will you do?
Ehhh baru je tadi saya capai 5 juta utuk jawab soalan no 3... jumpa pulak 5 juta lagi... errr... kalau saya jumpa, saya tak ambik kot. sebab orang punya... tak baik... berdosa... haram... nanti mati masuk neraka... ha... saya kan dah ada 5 juta. buat apa nak tamak-tamak....

10)A boy/girl which you admired for a very long time asking for a date, what will you do ( you only have 1 ear, 1 leg, 1 hand,1 eye, big nose, and 'Jongang'!)
-Errr... saya suruhlah dia tolak wheelchair yg saya tgh duduk masa tu pergi umah tok kadi...

11)You married these stars, what Malay name will you give them?
-Jason Mraz- Ehhh.. dia ni jantan kan... macamana pulak saya boleh kawin dgn dia ni???
-brad pitt - Ni pun jantan jugak...
-rain - Dia pun jantan jugak... haiyooohhh... bagilah jenifer lopes ke, beyonce ke... best jugak... Tamara blesesinki pun kira ok jugaklah... (sampai sudah aku tak tahu eja nama dia ni)
-kenye west- Errrr... sape ni... laki ke pompuan...
-rihanna- Ha.. saya boh nama Siti Musalmah... wooo.. very the islamik nama pilihan ku...
-ashwara rai- saya boh nama iswara rai... ish! nama kreta tu... tapi tak pelah... apa yg ada pada nama... tapi, bukan ke dia ni dah kawin...
-jessica alba- Jesicca alba tak pe... dia bujang lagi - saya boh nama dia Britney spears... bukan nama melayu ke... ikut suka akulah... dia dah jadi bini aku...

Lagii... dah habisss... bagussss... ok tag yg ni saya nak tag dek Yuyu sorang je..

Tag berikut nya dari eena... yg tgh studi kat ostolia tu... ada pun tag ni macam saya dah pernah buat - tapi yg ni sikit berbezalah... saya jawab jugaklah utk tak mengecewakan eena yg jauh-jauh datang tag saya... **sebab tak utama tu... sebab utama dia kata sape jawab 1st.. boleh dpt hadiah anak kanggaru**
kita selesaikan...

Share 7 facts abou urself on ur blog

1st... macam yg tertulis kat bahagian profile tu... saya seorang yang sederhana... walau pun ramai yg mengatakan saya hensem (kih kih kih... dushummmm penumbuk atas hidung budak perasan)... hensem saya masa di tahap sederhana... saya sederhana dlam segenap hal kecuali bab makan dgn tido... kedua-dua perkara tersebut membuatkan kesederhanaan saya hilang secara tiba-tiba...


2nd... susah nak marah... tapi lambat sejuk bila dah marah... tapi bila dpt panggilan telefon dari oarng belah sana.... marah tersebut akan meyusut kepada 50%, 40&, 30%... dan tinggal saki-baki kemarahan.... so, kalau saya tgh marah, silalah suruh org belah sana call saya dengan kadar yang segera....

3rd... Dalam hal menjaga kesihatan... saya mengamalkan minum jamu bancuh... **hehe** err, percaya ke... percaya??? bagusss... sebab tu memang betul. seminggu saya akan mengambil jamu 2 - 3 kali... utuk kesihatan dalaman lah... jamu yang tidak berunsurkan kacip fatimah atau manjakani lah... yg bukan bertujuan untuk mengecutkan saluran peranakanlah... bukan jugak yang nak tambah power jantanlah... errr... ok apa... tak caya trylah.



4th- mudah sangat kesian kat orang.. mudah tersentuh.. tapi payah sikit nak nanges...orang kata orang yang payah nagis ni keras hatinya... tapi tak... saya tak keras hati...


5th - Agak pendiam... kalu tok temu gu... orang kalate kata... memang saya pendiam... tanya sepuluh patah saya akan cuba ringkaskan menjadi beberapa patah perkataan shaja... lagi pendek lagi baik... biar jawapan simple tapi bernas...


6th... tak reti nak marah orang... saya cuba jugak sesekali nak jadi garang... tapi tak jadi-jadi.. kalau ada rang buat tak baik kat saya, saya lebih suka diamkan saje... hal ni bukanlah hal yang baikkan... tapi nak buat macamana lagi... dah lagu tu...


dan last sekali... **yess dah nak abis** - saya anak omak... yes. yes... mestilah anak emak kan... takkan anak kakak pulak. anak ayah juga. takkan kemana-mana tanpa mintak izin mak dulu... errr... macam anak manja lah pulak kan... hehe.. apa-apalah...


oh ya... tamat sudah cik eena punya...


Saya nak tag sape ekkk... ok yang ni saya nak tag sufi idany dgn amerr... heheh.. jawabbbbb


dan ada satu lagi... tag dari cD.. ok yang ni senang dan simple, kena tag macam gini kan baguss... tempek gambar je...

cD mintak gambar 'kasut kegemaran saya... hahah.. beshkan tag mcm ni...

Mula-mula tadi saya nak boh gambar kasut kaca cinderella saya tu... *hah???** - tapi sebab tak jumpa saya boh la kasut feveret saya yang ni...







Yess.. i love this shoe very very very much... huhu... selama beli baru beberapa kali di pakai.. raya pun rela beli kasut lain dari saya pakai dia ni... takut siottttt... takut ilanggg...

hah... cD... tuu diaa... dah sudah ok... heels berlabuci takdelah nak pamer kat sini ....

boleh ya...

selesai... saya nak tag... cik Yuyu, amerr, cikgu ween, Angah, cheMat dgn kak CT, Bro coppucinno (tag ni senang bro) Azza, zaza, ecah, kak lawa, dir, pajeli, aie, kos serani, aqies, sodep dan eena... haha.. buleh kan...

ok. tamat




11 comments:

anap_ilmi said...

kasut tu kan..kt sini byk tau...murah jew..tp org xde la pki mcm kt mesia..org pki ms musim sejuk atau bile salji turun jew..ahakz

Sufi Idany said...

abg.... syukran.... ingatan tanda di hargai.... sy dh jawab... share ngan DDCool.... sbb soklan yg sama.... :)

cappuccino said...

fuyoooooo..kasut timberland lg tu..org2 kaya jer pkai ne hehhehe..xmampu nk beli ler..xdok pitih huhu...very comfortable kalu nk buat travel..nk wat catwalk pn leh gak hehehhe...amboi tag kasut lak ker..ne mcm sng sket nk jwb ne hehhehe..insylh nt sy pos entry kasut murah lak ...

ladyeena said...

wooohooo... thanks le jawab tag tu even dah penah jawab kan. and eventho chime bukan first, nnt ttp ada saguhati. sabar sikit kut. tgu eena balik mesia k? :D

yg tak tahan tu, siap kena tag balik tu.. aiseyy. seb bek yg sng. :P

-cD- said...

alaaaaa mana kasut kaca tu?
kempunan la cD nak tengok..
jgn cakap cinderella curik...

i-chimera said...

anap - mrah ke kat sana... errr, kirim beli 2, 3 pasang anap...

ida - saya ingat org yg ingat kat saya... org tak ingatkat saya pun saya ingat jugak... jawab dah ke... cepatnya

bro - tak de lah kaya bro.. 17, 18 kali jugak dok pikir... nok beli ke tak nok beli.. pastu muktamat... beli... makan megi dekat setengah bulan.. hahahah

eena - laaa... bkn 1st ke.. hadeii
ha, tulah.. tak suka sgt susahkan org.. tu bagi tag senang je tu..

cD - kasut kaca tu ada sebelah je.. yg sebelah lagi tuan putera tu.. errr... tuan puteri tu tak dtg pulangkan lagi.. nanti tgklah kalau2 ada pengumuman tuan puteri nak cari tuan kasut... bolh lah saya tunjuk kat dia... tapi saya takde adik beradik tiri yg jahat.. macam tak mencabarlah pulak...

cikyuyu said...

hahha kena tag doH!
brt 66 la gnie.. huhu

cappuccino said...

aci ape kasut tu..tu kasut kegemaran loni..sbb dh sejuk yg teramat dh..nk ambik gmbr kasut2 sy nt org kata riak lak..kalah imelda marcos heheheh..sib baik tk simpan koleksi handbag jer..tensyen2 ne..dok pulun wat report..3pagi xtdo lg ne..jumaat nk present..uwaaaaaaaaa..

:: Cikgu Wiween :: said...

err..kasut kegemaran ween terompah. kena buh gak kah? :D

i-chimera said...

dek yuyu - heheh... ingat je selalu kat UU... sebab tu bagi tag sokmo-sokmo

bro - iyalah... kira aci jelah. demo nok buak tu pong dok cukuk baik doh dok?? banyok songel pulak kawe ni...
Tapiii... itu bukan kasut abang Muizz ke?

ween - terompah pun terompahlah...

cikyuyu said...

ape kasut? kasut? kasut? jap2..
nk pk kasut npe? koh koh